Podsumowanie roku, miesiąca oraz plany

Pierwszy stycznia, nowy rok. Już dwa tysiące czternasty. Spokojnie, nie zebrało mi się na sentymenty. Sylwestra również nie świętuję, a tu gdzie mieszkam, nie było nawet fajerwerków(tak samo od trzech lat). Prawie bym nie zauważyła, że zaraz północ. ;) Czujecie jakąś zmianę? Ja tak, zaraz wracam do szkoły, co jest straszne. :C

Podsumowanie grudnia 2013
Przeczytane książki: 11 (pełna lista tutaj)
Liczba stron: 3189
Stron dziennie: 103
Dodane posty: 24
Recenzje: 17
Odwiedziny: + 13 279 = 156 591
Nowi obserwatorzy: + 16 = 433
Kręgi: + 14 = 206
Nowe komentarze: + 350  = 7005
Najlepsza książka: -
Najgorsza książka: Dziewczyna, którą kochały pioruny

Wyzwania:
Z półki: 2
Czytam Fantastykę: 8
Pod hasłem: 3
Z literą w tle: 0

Podsumowanie roku:
Przeczytane książki: 159 (pełna lista tutaj: Przeczytane - 2013)
Napisane recenzje: 156 (pełna lista tutaj: Recenzje)
Opublikowane posty: 272
Odwiedziny: 117 718
Obserwatorzy: 226
Komentarze: 4625
Najlepsza książka roku: Faza Szósta: Światło - Michael Grant

Wyzwania:
Z półki: 26
1. "Monster High 4: Po moim trupie" Lisi Harrison
2. "Intryga i miłość" Friedrich Schiller
3. "Wybrańcy" Margaret Peterson Haddix
4. "Syrena" Tricia Rayburn
5. "W otchłani" Beth Revis
6. "Dziewczyny z Hex Hall" Rachel Hawkins
7. "Dziewczyny z Hex Hall. Diable szkło" Rachel Hawkins
8. "Lodowa pustynia" Maite Carranza
9. "Faza pierwsza: Niepokój" Michael Grant
10. "Faza druga: Głód" Michael Grant
11. "Faza Trzecia: Kłamstwa" Michael Grant
12. "Cień Nocy" Andrea Cremer
13. "Faza Czwarta: Plaga" Michael Grant
14. "Faza Piąta: Ciemność" Michael Grant
15. "Przekleństwo Odi" Maite Carranza
16. "Miłość ci wszystko wypaczy" Louise Rennison
17. "Głębia" Tricia Rayburn
18. "Straż" Marianne Curley
19. "Morze Potworów" Rick Riordan
20. "Córka żywiołu" Leigh Fallon
21. "Pretty Little Liars. Kłamczuchy" Sara Shepard
22. "Pretty Little Liars. Pożądane" Sara Shepard
23. "Studium w szkarłacie" Arthur Conan Doyle
24. "Złodziej pioruna" Rick Riordan
25. "Miasto Kości" Cassandra Clare
26. "Przygody Sherlocka Holmesa" Arthur Conan Doyle

Wyznaczyłam sobie minimum 32 książki. So close, ale się niestety nie udało.

Czytam Fantastykę: Co miesiąc coś się znalazło.
Pod hasłem: Nie udało mi się co miesiąc zrealizować, więc rezygnuję z wyzwania.
Styczeń: Imię
1. "Misja Sennara" Licia Troisi
2. "Życie Pi" Yann Martel
3."Nihal z Krainy Wiatru" Licia Troisi

Luty: List
1. "Wybrańcy" Margaret Peterson Haddix
2. "Fałszywy Książę" Jennifer A. Nielsen

Kwiecień: Domy, chatki i zamczyska
1. "Michael Vey. Więzień celi 25" Richard Paul Evans

Czerwiec Państwa-miasta
1."Droga do Różan" Bogna Ziembicka

Lipiec i sierpień Homo sapiens
1. Sekret Julii - Tahereh Mafi
2. Dotyk Julii - Tahereh Mafi
3. Złodziej pioruna - Rick Riordan
4. Saga księżycowa. Cinder - Marissa Meyer

Październik z   po   w   i   na   o
1. Gra w Kłamstwa - Sara Shepard 

Grudzień Dobranoc
1. Mroczna Bohaterka. Kolacja z wampirem - Abigail Gibbs
2. Niezbędnik obserwatorów gwiazd - Matthew Quick
3. Zanim zasnę - S.J. Watson

Z literą w tle: jw.
Z Listą BBC: jw.
1. Wielki Gatsby - Francis Scott Fitzgerald
2. Hobbit, czyli tam i z powrotem - J. R. R. Tolkien
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: Osiągnięte.
Wyzwanie 52: jw.
52 książki: jw. x 3

Plany na 2014 rok:
Trochę ich mam, jak to ja, ale to nie z powodu nowego roku. Zawsze planuję wszystko na długo do przodu. ;)
Będę kontynuować akcję "Miesiąc z...". W styczniu na tapecie będzie najpopularniejszy bohater książkowy świata. Nie, nie Harry Potter, ale byliście blisko, też jest z Anglii. Jest to oczywiście Sherlock Holmes. W lutym będzie to moja nowa miłość, czyli "Doctor Who". Wiem, że te dwa tytuły wiszą od dawna z boku, jako te, które mają niedługo pojawić się na blogu. Cóż kiedyś na pewno się pojawią, teraz szybciej niż później, czy jak to tam szło. ;)
Nie planuję nowych współprac i tak mam ich moim zdaniem za dużo. Będę oczywiście dalej pisać recenzje, przynajmniej trzy posty tygodniowo powinny pojawiać się na blogu. Mam zamiar doczytać jakąś część książek, które czekają od dawna na półce. Jakoś tak się stało, że jest ich ponad 80, ale mniej niż 90. Nie jest źle. Jednak nowych powieści nie będę kupować, tak jak pisałam wczoraj.
Wybieram się na warszawskie oraz krakowskie Targi Książki i na wakacje do Anglii. Wszystko jednak zależy od moich funduszy.
Z bardziej prywatnych rzeczy, planuję powrót do ćwiczeń, na które nie miałam czasu w ostatnich tygodniach, zdanie prawa jazdy oraz oczywiście naukę języków. Byle do przodu. ;)
Rezygnuję z kilku wyzwań, ponieważ nie udało mi się ze wszystkich wywiązać, przez co czułam się winna, w końcu się zobowiązałam, więc daję sobie spokój. Nie będę podejmować nowych, chyba że będą to jakieś szczególnie interesujące tematy.

Nowości na blogu:
1. Zapowiedzi książkowe i filmowe będą się pojawiać z podsumowaniem lub stosikiem książkowym, a nie jak wcześniej w osobnym poście.
2. Nowe listy z recenzjami według:
a) tytułu
b) wydawnictw
c) serii
d) gatunków
3. Filmy i seriale znajdują się na osobnej liście.
4. Napisałam nawet w końcu zasady współpracy!
5. Recenzje będą uzupełniane raz w miesiącu na listach oraz innych portalach, gdzie je publikuję.
6. Będę częściej pisać o filmach i serialach, co naprawdę zdarzało mi się rzadko.
7. W trakcie tworzenia jest wyzwanie czytelnicze, może coś z tego będzie.
8. Nowy wygląd(soooon)!

Teraz trochę słów o zeszłym roku. Na pewno zrobiłam postępy w recenzowaniu. Pisze lepiej i trochę dłużej, a przynajmniej według mnie, choć żadna ze mnie profesjonalna recenzentka. Piszę o tym, co kocham i jak chcę. Bez mydlenia oczu, szczerze. Jeżeli ktoś zechce mi podziękować za współpracę, proszę bardzo. Jednak nie ważne, jak pisałam dwa lata temu, ponieważ z każdej osobnej recenzji jestem dumna. Jedne są lepsze, inne gorsze, ale wszystkie powstały dzięki zamiłowaniu do tego, co robię. Gdy nie chciało mi się pisać, nie robiłam tego. Nie ma nic gorszego niż pisanie na siłę. Czytelnicy to czują, naprawdę.
Zmieniłam też całe swoje spojrzenie na czytelniczy światek, blogi, wydawnictwa i tak dalej. Sporo się nauczyłam i nie wszystkie moje doświadczenia są pozytywne.
Chciałam podziękować i przeprosić wszystkie osoby, które zaglądają na mój blog. Każdy komentarz jest dla mnie niesamowicie ważny, nawet gdy widać wyraźnie, że nie przeczytaliście ani zdania, które napisałam. Za co przeprosić? Nie mam czasu na zostawianie śladu na Waszych blogach, co nie znaczy, że nie czytam, ponieważ to robię, ale nie chcę pisać po raz setny "fajna recenzja", gdy nie mam nic innego produktywnego do powiedzenia. Mam nadzieję, że mi to wybaczycie.
Dziękuję też wszystkim osobom, które podjęły ze mną współpracę lub ją kontynuowały, mojej rodzinie portalowi Upadli.pl, Maćkowi, wydawnictwu Dreams, wydawnictwu Jaguar, Grupie Wydawniczej Publicat, Fabryce Słów, wydawnictwu Otwartemu i nowince wydawnictwu Egmont(nawet jeżeli nigdy tego nie zobaczą i nawet gdy dziwnie się czuję, gdy zwracają się do mnie niektórzy per Pani).

Trochę się rozpisałam, ale już lecę. Dzisiaj premiera trzeciego sezonu Sherlocka. :D Trzeba jeszcze raz(po raz siódmy) obejrzeć sobie wszystkie odcinki dla przypomnienia. ^^

Jak Wasze wyniki pod koniec roku? :)

Sophie di Angelo

7 komentarzy:

  1. Wow! 159 książek! Chyba nigdy nie dojdę do tak niesamowitego wyniku ^^ Mam duużo mniej - 77. A i tak jestem zadowolona.
    "Fazę szóstą" też zaliczam do ulubionych książek tego roku. Michael Grant świetnie zakończył serię. Chociaż szkoda, ze to już koniec. Podziwiam Cię - tyle wyzwań, współprac, postów, recenzji i Ty to wszystko ogarniasz. Skąd bierzesz tyle czasu? No i chęci? Za Sherlocka Holmesa właśnie się zabieram, za książki. O serialu nie słyszałam, muszę kiedyś obejrzeć :) Do tej pory obejrzałam tylko dwa filmy o tym słynnym detektywie i jestem pod wrażeniem.
    Szczęśliwego Nowego Roku i jeszcze lepszych wyników, jeśli jeszcze lepsze mogą być ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokochałaś doctora who ? Jestem przerażona! Ja tego nie dałam rady obejrzeć ten pierwszy odcinek z manekinami jest straszny xD Co do Sherlocka już się nie mogę doczekać jutra ! <3 No i oczywiście idę obejrzeć wszystkie odcinki po raz setny ^^
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne wyniki, szczególnie w ilości napisanych recenzji! :) Gratuluję i życzę jeszcze lepszego 2014!

    OdpowiedzUsuń
  4. Długie podsumowanie, ale przyjemnie się czytało. ;) Zdecydowanie czekam na styczniowy temat miesiąca, bo przyznam się szczerze, że serialu nie oglądałam, więc może mnie zachęcisz. ;) Niestety książki też przede mną... :(

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję i zapraszam na moje podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję ilości przeczytanych książek, świetny wynik ! Bardzo lubię Twoją akcję Miesiąc z.., więc fajnie, że ją dalej kontynuujesz :) Życzę jeszcze lepszych wyników w Nowym Roku :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wynik :D Ja miałam o siedem mniej :P Trzymam kciuki, aby wszystkie postanowienia doszły do skutku :D Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo