"Fałszywy Książę" Jennifer A. Nielsen

Tytuł oryginału: The False Prince
Seria: Trylogia władzy
Tom: 1
Data premiery: 23 stycznia 2013
Liczba stron: 392
Gatunek: Młodzieżowy
Wydawca: Literacki Egmont

Prawda czy fałsz?

Czterej chłopcy.
Jeden zdradziecki plan.
Całe królestwo do zdobycia.
W pewnej dalekiej krainie zanosi się na wojnę domową. Aby zjednoczyć podzielone królestwo, arystokrata Conner postanawia osadzić na tronie mistyfikatora, udającego zaginionego przed laty księcia. Zmusza do zabiegania o tę rolę czterech chłopców. Jeden z nich, czternastoletni Sage, nie ufa Connerowi, ale wie, że zostanie fałszywym księciem to jego jedyna szansa na przeżycie. Konkurenci również się nie poddają. Kolejne dni odsłaniają nowe oszustwa i tajemnice, aż w końcu na jaw wychodzi prawda....
Kto wykaże się męstwem i wygra, a komu pisana jest porażka?



Have you met...Jennifer Nielsen? To autorka popularnej serii zatytułowanej "The Underworld Chronicles" zamieszkująca wysoko w górach w stanie Utah. Uwielbia ona zapach deszczu, czekolady i starych książek, a najlepiej wszystko to równocześnie. Jennifer była nauczycielką mowy, dyrektorem teatralnym oraz ankieterką, zanim zajęła się pisaniem zawodowo. Czy było jej to pisane?

Niebezpieczna rozgrywka. Król, królowa i następca tronu nie żyją, o czym nie wie nikt poza osobami z najbliższego otoczenia. Aby nie doszło do wojny domowej, która zakończyłaby się prawdopodobnie atakiem sąsiednich państw na Carthyi, potrzebny jest dosłownie cud. Wyjściem z sytuacji powinno być osadzenie na tronie zaginionego księcia, Jarona, gdyby nie znany powszechnie fakt, że on nie żyje od czterech lat. Co zrobić w tej sytuacji?


- Dlaczego to robisz?
- Niby co? - spytałem, wzruszając ramionami.
- Denerwujesz ludzi. Zachowujesz się tak, jakbyś chciał narobić sobie tutaj wrogów.
- A ty chcesz robić sobie fałszywych przyjaciół. To żadna różnica. Nie masz czasem dość udawania kogoś, kim nie jesteś?


Jeden z czterech. Sage to czternastoletni sierota, który ze względu na fizyczne podobieństwo i buńczuczny charakter zostaje wybrany, aby w ciągu dwóch tygodniu nauczyć się być księciem. Sage jest również narratorem powieści, a narracja prowadzona w pierwszej osobie dodała jej autentyczności i emocji, ponieważ bohater przedstawiał wydarzenia nie tylko z subiektywnej strony. Dzięki temu wyraźnie widać, że nie jest do debiut literacki. Autorka wykazała się świetnym stylem oraz przyjemnym, zrozumiałym słownictwem. Mam tylko jedno 'ale' odnośnie dziwnych i niejednokrotnie wymyślnych nazw państw, miast oraz imion. Bywały one bardzo zabawne.

Niech zwycięży lepszy. Intryga, na której opiera się fabuła odkrywana jest przed czytelnikiem stopniowo. Autorce udało się dzięki temu stworzyć niejasne uczucie zagrożenia i napięcia. Wiadomo, że tylko jeden chłopiec może zasiąść na tronie, a pozostali z powodu zbyt dużej wiedzy, prawdopodobnie zostaną zabici. Czytelnik obserwuje więc z przerażeniem lekceważącą postawę głównego bohatera, który wydaje się niczego nie potrafi opanować: pisania, czytania, szermierki, jazdy konnej ani nawet nazw największych miast. Co jednak, gdyby okazało się, że nie tylko Conner trzyma asy w rękawie? Cały sekret może skrywać krótki liścik...

W kilku słowach. "Fałszywy Książę" to kolejna książka wydawnictwa Egmont, która szczerze mnie zachwyciła. Wartka akcja, realni bohaterowie oraz oczywiście Sage, które bardzo polubiłam, dzięki temu, że zawsze był sobą. Aż podskakuję z niecierpliwości na myśl o kolejnych tomach, ponieważ rozwiązanie akcji w tym bardzo mnie zaskoczyło! Jesteście zainteresowani tytułem, ale się wahacie? Nie myście dalej, książkę naprawdę warto poznać!

Ogólna ocena: 9/10.

Za możliwość odkrycia tajemnicy kamienia, który nie był złotem dziękuję Panu Maciejowi. :)



Sophie di Angelo

17 komentarzy:

  1. nie lubi takich klimatów, ale cóż... to dosyć czesto mylne, więc może przeczytam ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie sięgnę, gdy będę miała takową okazję. Dawno nie czytałam czegoś w tym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka minut temu przeczytałam inną recenzję, która zachwaliła tę książkę pod niebiosa. Widać rzeczywiście jest bardzo dobra. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję się zachęcona. :>
    PS w recenzji wystąpiło kilka błędów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakich? Chętnie poprawię. :) Literówki, czy coś? :)

      Usuń
  5. Ooo, ta książka to jest naprawdę fajna. *w* Już nie mogę się doczekać następnej części. :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Super książka, piękne wydanie! Bardzo, bardzo lubiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No ja się lekko waham, ale skoro mam się nie wahać, to zapamiętam tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. UWIELBIAM tę książkę! Bezapelacyjnie podbiła moje serce :D

    OdpowiedzUsuń
  9. pomimo wielu pozytywnych opinii, jakoś mnie nie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zawsze super:)) Książka miła i czekam na kontynuację;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również "podskakuję z niecierpliwości" gdy tylko pomyślę o kontynuacji ;) Nie spodziewałam się po tej lekturze aż takiej akcji i napięcia.
    Świetna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam na nią ochotę, ale nie wiedziałam, czy warto ją kupować. Po Twojej recenzji chyba jednak się skuszę :)

    http://unusual-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet nie wiesz jak strasznie chcę przeczytać tę powieść :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś nie mam na nią ochoty. Wydaję mi się, że nie przypadnie mi do gustu, ale jak będę miała okazję to się przekonam na własnej skórze:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie dawno skończyłam i bardzo mi się książka podobała:) Oby szybko wydali kontynuacje!

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się, że książka gości już na mojej półce :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo