Maleficent (Czarownica) - Film

Źródło: FB
"Śpiąca Królewna" jest jedną z niewielu bajek Disneya, które do mnie nie przemówiły. Nawet nie jestem pewna, czy pokusiłam się na obejrzenie jej do końca. Uwielbiam za to Angelinę Jolie, choć boleję nad tym, że tak ją skrzywdzono i wygląda okropnie na większości plakatów "Czarownicy". Najbardziej przemówił do mnie jednak slogan "Nie wierz w bajki. Poznaj prawdę...". Jaka więc ona była?

Źródło: extraordinaryintelligence.com
Maleficent (po polsku Diabolina) miała złote serce i nie znała zła. Wychowała się w cudownym lesie, gdzie od początku było wiadomo, że będzie bardzo potężna wróżką oraz przyszłą obrończynią tego wspaniałego miejsca. Zaufała ona jednak niewłaściwej osobie, a ponieważ nie znała podstępności ludzkiego serca, zdrada była dla niej bolesnym doświadczeniem. Postanawiając się zemścić, rzuca na  nowo narodzoną córkę króla klątwę. W wieku 16 lat zapadnie ona w wieczny sen, a obudzić będzie mógł ją tylko pocałunek prawdziwej miłości...

Filmy Disneya robione są z ogromnym przepychem i dbałością o szczegóły. Detale są dopracowane, muzyka doskonale dobrana, a jeżeli w grę wchodzą aktorzy to nieważne, ile mają lat, świetnie wypadają na ekranie. Ostatnio Disney ze wzmożonym wysiłkiem postanowił poprzenosić kilka niewyjaśnionych oraz bajkowych historii na ekran, bardziej je rozwinąć oraz uczynić w pewien sposób prawdziwymi. W przypadku "Czarownicy" udało się to doskonale, ponieważ pomijając magiczną otoczkę, jest to zaiste historia prawdziwej miłości. Choć może nie takiej, jak każdy by się spodziewał.
huffingtonpost.com Ciekawostka... jest to córeczka Angeliny Vivienne :)
Nie wyobrażam sobie pójść na ten film z dubbingiem. Po prostu uwielbiam słuchać głosów aktorów, a że jest to bajka, to nie powstają nawet żadne trudności językowe, gdyby ktoś postanowił nie zwracać uwagi na napisy. Trzeba powiedzieć, że "Czarownica" długim filmem nie jest, ale zdecydowanie ma w sobie magię Disneya, czyli końcowe "happily ever after". W innym przypadku człowiek na to narzeka, choć są wyjątki, kiedy bohaterowie mimo dzielnego bohaterzenia dostają tak bardzo w cztery litery, że już im się to po prostu należy. 

tumblr.com
Angelina Jolie wypadła znakomicie w roli Diaboliny. Nieźle się zdziwiłam, gdy zobaczyłam, że jej strój nie jest czarny, a ciemno brązowy, ale co tu dużo mówić, pod względem wizualnym wypadła świetnie. Przypuszczam, że nawet gdyby miała tę zieloną skórę, jak animowana postać, to też wyglądałaby świetnie. Dodam też, że Benedict Cumberbatch takich kości policzkowych na pewno zazdrości aktorce. O grze dużo nie trzeba mówić, ponieważ według mnie Angelina jest bardzo utalentowaną aktorką i w filmie wzruszała; aż się łezka kręciła w oku w niektórych momentach.

Obawiałam się trochę Elle Fanning w roli Aurory; jakoś wcześniej nie przemówiła do mnie jej gra aktorska. W "Czarownicy" mogliśmy obserwować, jak księżniczka dorasta. Zaczynając od małego noworodka, a kończąc na szesnastych urodzinach. Diabolina była w jej życiu obecna cały ten czas, ponieważ chciała się upewnić, że jej klątwa będzie mogła dojść do skutku...
survivingcollege.com

Nie spodziewałam się, że "Czarownica" tak bardzo mnie oczaruje. To jest jeden z tych filmów, o których nie wie się, że potrzebuje się je obejrzeć, dopóki się tego nie zrobi. Zdecydowanie polecam kolejną piękną historię od Disneya.

Ocena: 9/10.

Sophie di Angelo

14 komentarzy:

  1. Więc trzeba już tylko iść na film :) Bardzo lubię aktorkę Angelinę Jolie i przemawia Ona do mnie w każdej roli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się wreszcie wybrać do kina!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też planuję recenzję filmu, bo jest naprawdę przepiękny! Bałam się, że coś popsują, ale wyszło niesamowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji zapraszam do mnie na książkowy konkurs: http://heaven-for-readers.blogspot.com/2014/07/richard-paul-evans-michael-vey-bunt_10.html - 5 książek do zgarnięcia dla jednej osoby (do wyboru z wielu!) :)

      Usuń
  4. Skusiło mnie piękne "Once Upon a Dream" Lany, więc koniecznie muszę kupić sobie tę opowieść na DVD, by skosztować ją w domowym zaciszu :)
    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia z tego filmu są magiczne i sam wciąż nieobejrzany jawi mi się pięknie. W końcu obejrzę, bo jakoś wciąż mi ucieka. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak, Angelina wygląda w tym filmie niesamowicie, jak postać z bajki właśnie, aż powiesiłam sobie jej plakat na ścianie. :) I mnie też, jak komentującą powyżej, na początku zaintrygowała piosenka Lany, potem dopiero zobaczyłam zdjęcia promocyjne i już wiedziałam, że będę musiała zobaczyć ten film. Tak przyjemnie się to wszystko ogląda, że wady dostrzegłam dopiero po wyjściu z kina.

    OdpowiedzUsuń
  7. Maleficent i Diaval byli najlepsi... reszta (według) mnie, nie zasługuje raczej na uwagę. I nie wiadomo, który wątek według twórców filmu miał być tym głównym. Mimo wszystko to całkiem przyjemna (i ładna) produkcja;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dubbing psuje odbiór, też lubię słuchać głosów aktorów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam na tym filmie z koleżankami i wszystkie wyszłyśmy zachwycone. Doskonała gra Angeliny i jej uroda nawet pod maską wiedźmy, wspaniała animacja i ta magia i atmosfera jak za najlepszych bajek Disney'a - to wszystko bardzo mnie zauroczyło. Ach i jeszcze piosenka Lany del Rey jest bardzo piękna. Ja akurat byłam na filmie z dubbingiem, ale był całkiem niezły, na szczęście :)
    Pozdrawiam po raz pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Angelina faktycznie była świetna, pasowała mi do tej roli od samego początku. Jednak film mnie mocno rozczarował, bo "Śpiącą królewnę" kocham baaaardzo, a tu w ogóle nic z niej nie było. Liczyłam na coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście uwielbiam ten film, mam go caly czas w pamiecy. Jest taki magiczny. A Angelina wygladala przepieknie w tej rroli, wcale nie ochydnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten film :) I mam nadzieję że szybko przeczytam też książkę :D

    http://ksiazkowepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że książka nie jest warta lektury. Jest dokładnie na podstawie filmu.

      Usuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo