Przedpremierowo: Sekrety. Pretty Little Liars - Sara Shepard

Cztery piękne Kłamczuchy sądzą, że to już koniec. -A. ostatecznie zniknęło z ich życia. Gdyby jednak okazało się, że w spokojne święta w Rosewood ktoś ma je na oku, byłoby naprawdę nieciekawe...

Jaki sekret ma Hanna? Jej chłopak właśnie wyjechał na wakacje z przyjaciółmi rodziców oraz ich córką, która ma na niego oko, więc wychodzi na to, że Hanna spędzi święta martwiąc się w towarzystwie taty i jego nowej, idealnej rodziny, choć nie obchodzi nawet Bożego Narodzenia. Gdy poznaje nowego faceta, pojawiają się pokusy, rodzą się nowe kłamstwa, które jak zwykle mogą sporo namieszać w jej życiu. Zwłaszcza, gdyby ktoś ją obserwował... Ale -A. już nie ma, prawda? 'Sekret Hanny' to zdecydowanie najsłabsze opowiadanie, ale cóż się dziwić, jak Hanna jest tak płytką postacią, to nie stać jej na naprawdę porządną akcję. Jednak na szczęście to dopiero pierwsze z czterech opowiadań.

Bardzo samotna Emily tęskni za towarzystwem przyjaciółek i rozpaczliwie pragnie towarzystwa. Gdy mama prosi ją o szpiegowanie potencjalnych złodziejek ozdób świątecznych(w tym Jezuska mamy Emily) dziewczyna nie czuje się z tym dobrze, zwłaszcza, gdy może się okazać, że nie są one wcale takie złe... Przyznam, że z Emily zawsze mam problem.Czasami niesamowicie mnie irytuje, innym razem da się ją nawet lubić oraz współczuć jej. W tym opowiadaniu Emily jest po prostu znośna, a mimo wszystko 'Sekret Emily' wyszedł naprawdę ciekawie! Nie spodziewalibyście się takiego zachowania po grzecznej dziewczynce...

Aria zawsze była impulsywna i w gorącej wodzie kąpana, a jak wszyscy wiedzą połączenie tych dwóch cech może oznaczać tylko kłopty. WIELKIE. Gdy na jej progu zjawia się jej była miłość z Islandii, Aria przyjmuje go ostatecznie z otwartymi ramionami i decyduje się pomóc mu za wszelką cenę. Oj będzie się działo! Duże zaskoczenie, że to Aria tym razem najbardziej narozrabiała oraz fakt, że autorka nawet nie zająknęła się na ten temat przez wszystkie kolejne części. Czytałam 'Sekret Arii' dosłownie z szeroko otwartymi oczami, nie mogąc w to uwierzyć. Opowiadanie to powali niejedną osobę na kolana!

Spencer zawsze miała tylko jeden problem: idealną, starszą siostrę. Odwieczna rywalizacja nie pozwoli jej nawet teraz na przeżycie spokojnych wakacji, kiedy obie postanawiają zdobyć tego samego faceta, który jednak również skrywa parę sekretów. To opowiadanie było bardziej w stylu Hanny niż mojej ukochanej bohaterki Spencer, dlatego średnio mi przypadło do gustu. Stać ją zdecydowanie na więcej!

Opowiadania poukładane są według mojej osobistej listy. Od bardzo znielubionej Kłamczuchy do najbardziej kochanej, czyli mamy najpierw Hannę, następnie Emily, Arię i na sam koniec Spencer. "Sekrety" to zdecydowanie najdłuższy tom z serii, ma aż 450 stron, a każde z czterech opowiadań ma ich ponad 100. Naprawdę jest ciekawie! A wielką zaletą powieści autorstwa Sary Shepard jest to, że czyta się je wręcz błyskawicznie. Nie dłużą się i nie ciągną, co jest zawsze na plus! A gdy dodamy do tego interesujące bohaterki (albo przynajmniej część, nie można mieć wszystkiego) oraz jeszcze bardziej interesującą akcję, to mamy idealną powieść na długie jesienne lub zimowe wieczory.

Naprawdę nie oczekiwałam i tym bardziej nie spodziewałam się, że lektura okaże się aż tak dobra i porywająca. Stary, dobry klimat serii Pretty Little Liars jest doskonale wyczuwalny na każdej stronie. Cała akcja dzieje się w czasie świąt, więc ta książka to świetny prezent na długie ferie zimowe(lub na święta, jeżeli ktoś obchodzi). Ja serdecznie polecam wszystkim osobom, które są fanami serii oraz tym, którzy chcieliby zacząć dopiero swoją przygodę, ponieważ ten tom można spokojnie przeczytać w dowolnym momencie. Skusicie się na kolejną dawkę sekretów i kłamstw pięknych Kłamczuch?

Ogólna ocena: 9/10.

Premiera: 6 listopad 2013 r.
Tytuł oryginału: Pretty Little Secrets
Seria: Pretty Little Liars
Tom:4,5
Liczba stron: 450
Gatunek: Młodzieżowe
Wydawca: Moondrive/Otwarte

Pretty Little Liars:
1. Kłamczuchy RECENZJA
2. Bez Skazy
3. Doskonałe
4. Niewiarygodne
5. Zepsute RECENZJA
6. Zabójcze RECENZJA
7. Bez serca RECENZJA 
8. Pożądane RECENZJA
9. Uwikłane
10. Bezlitosne RECENZJA
11. Olśniewające RECENZJA
12. Rozpalone RECENZJA
13. Crushed
14. Deadly
+ 4.5 Sekrety

Sophie di Angelo

10 komentarzy:

  1. O, okładka bez białego tła? Chyba rzeczywiście stwierdzono, że książka wymyka się serii ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak akcja dzieję się w okresie świąt to muszę niedługo koniecznie ją kupić, by mieć na święta i wtedy czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten serial, więc chyba w końcu wezmę się też za książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przeczytać tę książkę! :) Wiadomo, dla fanów książek i serialu raczej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko pierwszy tom, ale niezbyt mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. aż wstyd się przyznać, ale nie przeczytałam jeszcze nawet pierwszej części PLL. Trzeba wreszcie nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcieć. :) Już zamówiłam, ale pewnie dopiero po długim weekendzie przyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  8. O i jak pozytywnie. Sama mam zamiar przeczytać ten tytuł, ale nie wiedziałam czego się spodziewać. Twoja wysoka opinia podtrzymała mnie na duchu, więc mam nadzieję, że i mi się ta książka spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż żałuję, że nie miałam okazji czytać całej serii...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo