Dom Hadesa - Rick Riordan

Tytuł oryginału: The House of Hades
Seria: Olimpijscy Herosi
Tom: 4/5
Liczna stron: 552 + 37 opowiadanie "Syn Sobka"
Premiera: 30 październik 2013 r.
Wydawca: Galeria Książki

HAZEL STOI NA ROZDROŻU. Ona i cała załoga Argo II mogą powrócić do domu z posągiem Ateny Partenos i zapobiec wojnie między Obozem Herosów i Obozem Jupiter. Mogą też kontynuować wyprawę do Domu Hadesa, gdzie mają nadzieję otworzyć Wrota Śmierci, uwolnić Percy'ego i Annabeth z Tartaru i udaremnić potworom odradzanie się w świecie śmiertelników. Bez względu, jaką decyzję podejmą, muszą się spieszyć, bo czas ucieka. Gaja, krwiożercza Matka Ziemia, wyznaczyła 1 sierpnia na swój powrót do władzy.

ANNABETH I PERCY SĄ W ROZPACZLIWYM POŁOŻENIU. Jak przejdą przez cały Tartar? Głodni, spragnieni i obolali, wloką się w mroku przez trujące pustkowia, gdzie napotykają wciąż nowe potworności. Nie wiedzą, jak odnaleźć Wrota Śmierci, wiedzą tylko, że po stronie Tartaru strzeże ich legion najpotężniejszych potworów Gai. Sami, we dwoje, nie zdołają ich pokonać.

Mimo tych strasznych, mrożących krew w żyłach okoliczności Hazel, Annabeth, Percy i reszta półbogów z Przepowiedni Siedmiorga są przekonani, że mają tylko jedno wyjście: porwać się na to, co wydaje się niemożliwe. Nie tylko dla siebie, ale dla wszystkich, których kochają. Nawet jeśli miłość okaże się najbardziej ryzykownym z wyborów.

Przyłącz się do półbogów stojących przed największym wyzwaniem w swoim życiu.


Ogólna ocena: 11/10.

Olimpijscy Herosi - Rick Riordan
1. Zagubiony Heros
2. Syn Neptuna RECENZJA (pierwsza na blogu!)
3. Znak Ateny RECENZJA
4. Dom Hadesa
5. Krew Olimpu (premiera w USA 07.10.2014)

Sophie di Angelo

18 komentarzy:

  1. Chciałabym przekonać córkę do tej serii

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej serii nie trzeba mnie przekonywać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się ze wszystkim, ja pisząc recenzje również używałam bardzo nieskładnych zdań, przecież tu jest tyle emocji, ze nie można pisać, czy mówić spokojnie. ;) U mnie w tym miesiącu Rick króluję, bo przeczytałam właśnie Dom Hadesa, powtórzyłam Bitwę w labiryncie i przeczytałam Archiwum, te serie są jak narkotyki...

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może sięgnę po drugą część, pierwsza średnio mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham Cię i Twoje recenzje (nie)pisane, ale nie tylko! Również Rick Riordan oczarował mnie od pierwszego tomu Percy'ego Jacksona. To po prostu niesamowite, jak można stworzyć coś tak fantastycznego!
    "Dom Hadesa" stoi na półce, ale wątpię, czy doczeka się przeczytania w tym roku :< Nie umiem się pogodzić z faktem, że zaraz będzie koniec tego wszystkiego T.T
    Recenzja jak zwykle rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :3
      Brak czasu? :C
      Jednak spokojnie, Rick planuje nową serię o mitologii nordyckiej. <3
      Plus w kwietniu wyjdzie książka o mitach greckich oczami Percy'ego Jacksona. :D

      Usuń
    2. Brak czasu i wszystko inne :C Niby druga klasa liceum, a chcą ode mnie tyle zaangażowania i pracy co w maturalnej...
      Ja się cieszę, bo uwielbiam mitologię nordycką, choć z nią do czynienia za bardzo nie miałam. Wszystko, co Rick napiszę ja przeczytam!

      Usuń
  6. Czekam na okazję, by ją przeczytać! Uwielbiam poprzednie tomy i mam nadzieję, że na tym się nie zawiodę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mam książkę i czeka na swoją kolej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogłam zacząć niczego innego, gdy dostałam DH! Od razu w 7 godzin przeczytałam. :D

      Usuń
  8. Nie pamiętam, które części czytałam, bo to już trochę temu było, ale całkiem mi się ta seria podobała :). Potem tak jakoś mi się przejadła...

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie książka zawiodła, a raczej zakończenie. Po ostatnich zakończeniach poszczególnych tomów oczekiwałem wielkiego bum.. jakiegoś szoku.. a jak się kończy Dom Hadesa? Jak dla mnie mdło. Humor jest jak zawsze wyśmienity, tutaj nie można narzekać. Bohaterowie - Wspaniali!!! Jednak mało co mnie zaszokowało. Już w połowie tomu wiedziałem co się stanie na końcu.. przynajmniej w większej połowie. Książka nadal zachwyca humorem, klimatem, postaciami, przedstawieniem bogów i mitycznych stworzeń, itp.. ale oczekiwałem czegoś więcej. Jedynie wątek z Niciem był bardzo, bardzo ciekawy oraz wytłumaczenie niektórych wersów Przepowiedni!! Jak dla mnie książka jest obowiązkowa dla wszystkich, ale w niektórych momentach mnie nieco zawiodła. Ocena - 8/10 Raphael.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeny aż 11 na 10 ?! Muszę się rozejrzeć za tą książką tyle, że jeszcze nic nie czytałam tego autora. Od czego najlepiej zacząć ?
    Świetny obrazek dnia Johanna była świetna w filmie !

    OdpowiedzUsuń
  11. ja się tą serią tak podnieciłem że gdy przeczytałem złodzieja pioruna następnym razem kupiłem pozostałe książki i przeczytałem ja w sylwestra

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam Riordana, ale na "Domie Hadesa" POTWORNIE się zawiodłam, naprawdę. Uwielbiam "PJiBO" ale "OH" to dla mnie wielka pomyłka. Irytują mnie nowi bohaterowie (Jason! Piper!) a czytając Dom Hadesa miałam wrażenie: "To wszystko już było...". Riordan nie wymyślił nic nowego.. rozbroiła mnie scena z jagodziankami... nie mówiąc już o tym, że sto stron musiałam czytać "jaka to Nyks jest groźna, och, och!" a kiedy doszło do spotkania jej i Percabeth okazało się, że ta bogini jest tak samo grożna jak różowa panda!
    Ja tego nie poczułam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham tą książki, czytam wszystkie jeszcze raz, bo nie mogę się doczekać krwi olimpu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super są te książki,ale kroniki rodu kane też są fajne ja najbardziej lubię znak Ateny i nie mogę się doczekać krwi olimpu!

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubie wszystkie książki ale to zakończenie ,,Domu Hadesa'' było słabe nie mogę doczekać się ,,Krwi Olimpu"

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo