Przewodnik po świecie herosów - Rick Riordan

"Niebezpiecznie jest być istotą półkrwi. Strasznie. Zwykle na końcu ginie się w jakiś paskudny i bolesny sposób. Jeśli jesteś zwykłym dzieckiem, które czyta tą książkę, jako kolejną powieść przygodową, to super. Czytaj sobie do woli. Zazdroszczę ci przekonania, że nic takiego nigdy się naprawdę nie wydarzyło. Ale jeśli rozpoznasz się na jej kartach - jeżeli poczujesz, że jej słowa coś w tobie poruszyły - natychmiast ją odłóż. Możesz być jednym z nas. A wystarczy, że się tego dowiesz... Wtedy to już kwestia czasu, kiedy ONI też to wyczują i przyjdą po ciebie. Nie mów wtedy, że cię nie ostrzegałem."

Gdyby Percy Jackson miał taki przewodnik, na pewno nie wpakowałby się w tyle kłopotów. Ta niepozorna książeczka z holograficzną okładką, to świetna pomoc dla każdego półboga, który chce dożyć 16 roku życia. Te informacje mogą uratować Ci życie! Czy jednak równie mocno potrzebują tej książki fani?

Nie chodzi w sumie o to, że sama książka jest zła. Tylko o fakt, że ja już to wszystko wiem. Na palcach jednej ręki mogłabym policzyć ciekawostki, które mi dotąd umknęły. Dla każdego maniaka serii o przygodach Percy'ego Jacksona i w ogóle twórczości Rick Riordana wszystkie te rzeczy są po prostu oczywiste. Pojawiają się tu cytaty z różnych książek Ricka oraz przepowiednie. Jadnak zastanawiam się, jaki jest sens wydawania książki, która właściwie zbiera jakieś informacje z 5 tomów o Percym, ale nie dodaje nic nowego? Czy przewodnik nie powinien być rozleglejszy i bardziej dogłębny? Obrazki, które się pojawiają w książce można znaleźć na oficjalnej stronie serii, tak samo opisy. W sumie wychodzi na to, że wydając książkę w Ameryce chodziło tylko o zarobienie więcej zielonych.

Galeria Książki to jedno z nielicznych wydawnictw, które publikuje w Polsce takie dodatki i chwała im za to. "Archiwum Herosów" czy "Pamiętniki Półbogów" są naprawdę świetne, a ja skrycie trzymam kciuki za pojawienie się komiksu na podstawie serii o Percym Jacksonie oraz serii Ricka Riordana dla dorosłych. W końcu przygoda z młodymi heorsami rozpoczęła się wiele lat temu i jest to jedna z tych historii, która - podobnie, jak Harry Potter - dorasta wraz z czytelnikiem.

Nie mogę zaprzeczyć, że książka wydana jest świetnie. Twarda okładka z hologramem bogów, herosów i mitologicznych potworów. W środku mamy śliski, gruby papier i widać dbałość o szczegóły kompozycji każdej strony. Jest tutaj dużo obrazków, map, tabelek itp. Tylko format jest dość mały i nie pasuje do pozostałych książek z tej serii.

"Przewodnik po świecie herosów" to zbiór ciekawostek o głównych bohaterach, miejscach akcji i mitycznych kreaturach pojawiających się we wszystkich tomach serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy". Zaczynając od bogów, kończąc na potworach, a to wszystko uzupełnione wybitnymi rysunkami Antonio Caparo. Mimo wszystko nie uważam tego za niezbędny dodatek, który każdy fan powinien posiadać, ponieważ w sumie to wszystko już wiemy.

Ogólna ocena: 5/10.

Tytuł oryginału: The Ultimate Guide.
Seria: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
Tom: Dodatkowy
Liczna stron: 148
Wydawca: Galeria Książki



Seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy":
1. Złodziej Pioruna RECENZJA
2. Morze Potworów RECENZJA
3. Klątwa Tytana
4. Bitwa w Labiryncie
4,5. Archiwum Herosów
5. Ostatni Olimpijsczyk
+ Przewodnik po świecie herosów

Sophie di Angelo

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam "Percy'ego Jacksona i Bogów Olimpijskich". Kocham również inne serie Ricka Riordana, aktualnie czytam "Znak Ateny" :P
    Po tę książkę na pewno sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią zapoznałabym się z tą pozycją : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja muszę najpierw przeczytać pierwszą część mimo wszystko :P Ale oglądałam film choć dawno pamiętam, że główny bohater bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej książki z tej serii, ale oglądałam film pierwszej części, a przewodnik wydaje się być ciekawy ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Serie o Percym, Ricka Riordana darze ogromnym szacunkiem. Ostatni tom jeszcze przede mną, ale po przewodnik raczej nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No cóż, ja wolę tradycyjne i bardziej rzetelne wydanie mitów greckich. Kolorowe i zabawne ilustracje to mogą przypaść do gustu dzieciom, starszy czytelnik chyba raczej będzie szukał konkretnych informacji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, jestem pewna, że nigdzie nie użyłam słowa "zabawne". Szczerze mówiąc niektóre z wyobrażeń są całkiem przerażające. ;) Plus obrazki naprawdę świetne, to trzeba przyznać.
      Też kocham "tradycyjną" mitologię, ale wersja Ricka Riordana osobiście baaardzo do mnie przemawia.

      Usuń
  7. Trochę mnie zniechęciłaś. Czytałam jedynie pierwszą cześc serii, która zresztą bardzo mi się podobała. Mam zamiar zaopatrzeć się w kolejne częsci, a ten dodatek to niekoniecznie musze mieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria jest cudowna i kocham ją z całego seria! Ja tylko mówię, że Przewodnik nie dodaje nic nowego, więc spokojnie czytaj Percy'ego i zachwycaj się dalej. ;)

      Usuń
  8. Generalnie nie uznaję takich dodatków ale dla Percy'ego chciałam zrobić wyjątek. Po Twojej recenzji chyba się jednak rozmyśliłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostałe dodatki są naprawdę świetne. "Pamiętniki półbogów" i "Archiwum herosów" wymiatają, jednak jak się dowiedziałam, to zostało zredagowane, a nie napisane przez Ricka, więc może to dlatego wyszło, jak wyszło...

      Usuń
  9. Szczerze mówiąc nie przepadam za takimi uzupełnieniami. Serię uwielbiam, ale po to nie sięgnę.

    Przy okazji zapraszam na moje rozdanie :) http://in-corner-with-book.blogspot.com/2013/11/przedswiateczne-rozdanie-ksiazkowe.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Serii nie znam, więc taki dodatek ni robi na mnie wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To jedyna książka z serii, której nie posiadam(nie liczę trzech książek o Percym, bo mam je już od dawna w planach zakupowych). Teraz zastanawiam się, czy warto kupować, trochę kasy to jednak kosztuję, a skoro fakty mało interesujące, myślę, że nie będę kupować, chyba, że kiedyś. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubię przewodników, wolę dodatki z opowiadaniami, które wspomniałaś. Przewodnik zaś przeglądałam w Empiku - nie ma tam nic czego ja lub inny fan, by nie wiedział :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam serii, więc przewodnik tym bardziej sobie odpuszczę...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Serię o Percy'm mam dopiero w planach i szkoda, że ta książka nie dodaje prawie nic nowego - nie widzę sensu czytać jej teraz ze względu na zawarte w niej fragmenty z różnych części, a tym bardziej potem - skoro już jest się po przeczytaniu książek. Szkoda, bo mogłaby być to naprawdę świetna pozycja.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo