Morze Potworów - Rick Riordan



Było tak blisko! W dniu zakończenia roku szkolnego, po dziesięciu miesiącach względnego spokoju, kiedy Percy ANI razu nie został wyrzucony ze szkoły, chłopak ponownie wpada w tarapaty. Kanibale-olbrzymy na lekcji W-fu? W świecie Percy'ego nie jest to niczym nowym, jednak wcale nie miałby nic przeciwko, gdyby potwory dały spokój. Najlepiej na stałe. Chłopak musi szybko udać się do Obozu Herosów, gdzie wreszcie będzie bezpieczny. Niestety ktoś otruł Sosnę Thalii i magiczna osłona słabnie. Gdy zniknie wszystkie potwory z okolicy zrobią najazd na obóz i biednych herosów. Jedyna nadzieja, jaką mają to odnalezienie mitycznego artefaktu, jednak ta misja wydaje się całkowicie szalona, ponieważ znajduje się on gdzieś na Morzu Potworów...


"- Morze Potworów. To samo morze, przez które żeglował Odyseusz, Jazon, Eneasz i wszyscy pozostali.
- Masz na myśli Trójkąt Bermudzki?
- Nie. Znaczy się tak... ale nie.
- Kolejna prosta odpowiedź. Dzięki."


"Morze Potworów" to możliwość spotkania się już po raz drugi z bohaterami serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", których czytelnicy z pewnością pokochali już lub niektórych znielubili w poprzednim tomie. Pan D. jest w doskonałej formie, Annabeth jak zwykle się wymądrza, Percy... jest sobą, ale gdzie jest Grover? I kim naprawdę jest strachliwy Tyson?

Drugi tom przygód Percy'ego czytałam już po raz trzeci i muszę powiedzieć, że za każdym razem zabawa była przednia! Uwielbiam Ricka Riordana i z każdą jego przeczytaną książką znajduję nowe powody, aby jeszcze bardziej kochać jego twórczość. Tylko Rick tak cudownie pobudza do życia mityczne kreatury, tylko on potrafi tak przedstawić bogów olimpijskich i ich potomków, a to wszystko ma miejsce w XXI wieku i w przezabawny sposób, że nie raz wybucha się głośno śmiechem.

To prawda, że bohaterowie są młodzi, Percy ma teraz 13 lat, ale nie powinniście się tym zrażać! Harry Potter zaczynał jeszcze wcześniej, a losy młodego herosa uwielbiam równie mocno, jeżeli nie bardziej, ponieważ przygoda nadal trwa, a seria dorasta wraz z czytelnikiem. Uważam, że z tego powodu seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" jest absolutnie dla każdego i jeżeli tylko dacie jej szansę, możecie się naprawdę zatracić!

Drugi tom serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" to jeszcze więcej śmiechu, przygód i potworów znanych z mitologii. Czas spędzony prze lekturze mija błyskawicznie, ponieważ książka napisana jest zrozumiałym młodzieżowym językiem, a akcja pędzi do przodu! Mam ogromny sentyment do przygód Percy'ego, jednak nie tylko dlatego polecam Wam tę serię. Ona jest po prostu jedną z najgenialniejszych serii mitologicznych z bohaterami, których pokochacie! Polecam z całego serca! (Jak nie przeczytacie, to naślę na Was kilka uroczych potworów z tej książki, ha!)

Ogólna ocena: 7/10 - Zabawa z Cerberem - przepuszcza wszystkich, ale nie wypuszcza, czyli uważaj możesz się zatracić - Skala ocen


Tytuł oryginału: The Sea of Monsters
Seria: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
Tom: 2
Liczna stron: 276
Wydawca: Galeria Książki


Seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy":
1. Złodziej Pioruna
2. Morze Potworów
3. Klątwa Tytana
4. Bitwa w Labiryncie
4,5. Archiwum Herosów
5. Ostatni Olimpijsczyk

Dzisiaj premiera ekranizacji! Wybieracie się do kina? Ja na pewno!

Sophie di Angelo

20 komentarzy:

  1. Tak szczerze widziałam tylko film "Złodziej pioruna" po książkę jakoś nie udało mi się sięgnąć ;)
    No ale patrząc po Twojej recenzji spróbuje to naprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To pewnie wyda się dziwne, ale czytałam wszystkie części serii o Percym Jacksonie oprócz "Morza potworów". Może uda mi się to jeszcze nadrobić. Na razie wybieram się do kina na film. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do przeczytania został mi tylko "Ostatni olimpijczyk". Seria cudowna;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria wciąż przede mną :)
    Zapraszam do siebie: http://ksiazkowa-fantazja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę uwielbiam, to chyba przez "Morze Potworów" zaczęłam rebularnie odwiedzać Empik, by wypatrywać coraz to nowszych pozycji p. Riordana :) A co do filmu... Jakoś nie jestem przekonana :d

    OdpowiedzUsuń
  7. Przede mną dopiero pierwsza część, ale we wt wybieram się do kina na Morze Potworów, wiec jestem pewna, ze po filmie będę musiała szybko przeczytać książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tyko 'Złodzieja pioruna' czyli pierwszą część no i byłam zachwycona. Muszę zainwestować w kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  9. przeczytałam całą serię a we wtorek wybieram się do kina na ten film:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo chętnie sięgnęłabym po tą serię. Jestem jej naprawdę bardzo ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma lepszej serii, niż ta. Kocham :)
    W kinie byłam - oczywiście ekranizacja nie przebiła książki, ale było nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej! Nominowałam cię to TVB. Zajrzyj :) -------> http://kacik-naszych-ksiazek.blogspot.com/2013/08/the-versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Książek raczej nie przeczytam, zrobiłam jedno podejście i niestety nie przekonałam się do tej serii, ale do kina idę na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Idę, idę, idę, ale niestety dopiero w środę. Już się nie mogę doczekać, uwielbiam Percy'ego :)
    Liczę na lepszą zabawę niż przy oglądaniu pierwszej części. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Do tej sagi mnie nigdy nie ciągnęło, a widzę, że wiele osób ją chwali :)
    Film niestety także mi się nie podobał, więc raczej nie zmienię zdania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja się wiekiem bohaterów nie zrażam :D Przede mną dopiero trzeci tom, a Ty już zdążyłaś trzeci raz drugi przeczytać, no ładnie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A trzeci tom już dwa razy przeczytałam... w 2010 roku. xD

      Usuń
  17. Do kina idę, ale za tydzień ;)

    Książki są po prostu i dosłownie boskie. Czytałam je po wiele razy i nigdy ich dość :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo