Zdobycze książkowe oraz zapowiedzi na styczeń 2014 roku

Ostatni dzień 2013 roku. Matulu, kiedy to minęło? :o Jeszcze pamiętam, co się działo w styczniu, a tu już 31 grudnia. Był to jeden z najfajniejszych roków od lat. :) Jednak o tym więcej jutro w duuużym podsumowaniu.

Zdobycze książkowe

Niech będzie to już oficjalne. Sophie nie kupuje żadnych książek poza ewentualnie powieściami Ricka Riordana(mojego najukochańszego pisarza) i/lub kolejnymi częściami 39 wskazówek, które są potrzebne do dalszej gry. Jadę na wakacje do Anglii, więc potrzebuję każdego grosza, aby móc je potem tam roztrwonić. ^^ Świetny plan! Moje zdobycze będą więc dość skromne, jak zauważyliście w ostatnich miesiącach.

Od góry:
Milion słońc - Beth Revis - od od Grupy Wydawniczej Publicat S.A. - RECENZJA
MISSja survival - Libba Bray- jw. - RECENZJA
Niezbędnik obserwatorów gwiazd - Matthew Quick - od wyd. Otwarte - RECENZJA
Próby Ognia - James Dashner - prezent
Droga - Cormac McCarthy - zakup własny
Wróżbiarze - Libba Bray - jw.

W tle książek możecie zobaczyć moją nową koszulkę z Sherlockiem. :)

Zapowiedzi - Styczeń 2014 r.
................................................................................................

Sara Shepard - Nigdy, przenigdy
Premiera: 15 stycznia 2014 r.
Wydawca: Otwarte
Opis: Niewiele pamiętam ze swojego życia, pozostały zaledwie przebłyski wspomnień. Wiem jedno: nie tak dawno miałam wszystko – wspaniałych przyjaciół, cudownego chłopaka i kochającą rodzinę. Teraz Emma, moja siostra bliźniaczka, zajęła moje miejsce i desperacko próbuje rozwikłać zagadkę mojego zniknięcia. Jednak czuje, że ktoś śledzi każdy jej ruch... Sara Shepard to autorka bestsellerowej serii „Pretty Little Liars”. Jej nowe ekscytujące powieści z cyklu „The Lying Game” o sekretach i kłamstwach zdobyły rzesze fanów na całym świecie. Na ich podstawie nakręcono serial telewizyjny pod tym samym tytułem.



................................................................................................
James Dashner - Lek na śmierć. Tom 3
Premiera: 15 stycznia 2014 r.
Wydawca: Papierowy księżyc
Opis: „Lek na śmierć” to długo wyczekiwany finał bestsellerowej trylogii Jamesa Dashnera „Więzień Labiryntu”. Przed tobą jeszcze więcej fałszywych tropów, przygód, niebezpieczeństw i maksymalnej dawki adrenaliny. Czy poznasz odpowiedzi na wszystkie pytania czy będziesz miał ich jeszcze więcej? Poznaj całą trylogię zanim zobaczysz ją na ekranie kinowym. Premiera filmu „Więzień Labiryntu” już jesienią 2014 roku!Thomas wie, że DRESZCZowi nie można ufać, ale oni twierdzą, że czas kłamstw już się skończył, że zebrali w toku Prób wszystkie dane, jakie dało się zebrać, a teraz chcą przywrócić Streferom pamięć, bo potrzebują ich pomocy w ostatecznej misji. Streferzy muszą dobrowolnie pomóc uzupełnić mapę, która pozwoli stworzyć lek na Pożogę. DRESZCZ nie wie jednak, że stało się coś, czego żadne Próby i żadne Zmienne nie pozwoliłyby przewidzieć. Thomas przypomniał sobie dużo więcej, niż przypuszczają. I wie, że nie może wierzyć w ani jedno słowo z tego, co twierdzi DRESZCZ. Czas kłamstw już się skończył. Ale prawda jest bardziej niebezpieczna, niż Thomas kiedykolwiek mógł sobie wyobrazić. Czy ktokolwiek przetrwa poszukiwania leku na śmierć?
.................................................................................................
Poza czasem – Alexandra Monir
Premiera: 15 stycznia 2014 r.
Wydawca: Jaguar
Opis: Kiedy rodzinę Michele Windsor dotyka tragedia, dziewczyna zmuszona jest przeprowadzić się z Los Angeles do Nowego Jorku, gdzie mieszkają jej bogaci i arystokratyczni dziadkowie, których nie poznała nigdy wcześniej. W ich starym, pełnym rodzinnych sekretów domu przy Fifth Avenue, Michele odkrywa największą tajemnicę: dziennik jednej z jej przodkiń, który ma niesamowitą moc: przenosi ją w czasie do 1910 roku, kiedy to został napisany. Tam, na wytwornym balu maskowym, Michele poznaje młodego mężczyznę o intensywnie niebieskich oczach, który przez całe życie nawiedzał ją w snach. Zakochuje się w nim i rozpoczyna romans nie z tego świata.
Michele zaczyna prowadzić podwójne życie, próbując zachować równowagę pomiędzy swoim współczesnym, szkolnym życiem a ucieczkami w przeszłość. Kiedy jednak dokonuje straszliwego odkrycia, musi udać się w podróż w czasie, by uratować chłopaka, którego pokochała i zakończyć poszukiwania, które zdecydują o jej losie.
................................................................................................
Badacz potworów – Rick Yancey
Premiera: 15 styczeń 2014 r.
Wydawca: Jaguar
Opis: Są to tajemnice, których dotrzymałem. Powierzono mi je, a ja nigdy nie zdradziłem pokładanego we mnie zaufania. Jednakowoż ten, który mi je powierzył, nie żyje już i to od ponad czterdziestu lat. Ten, dzięki któremu poznałem owe tajemnice… Ten, który mnie ocalił… I za którego sprawą ciąży nade mną klątwa.
Tak zaczyna się opowieść Willa Henry’ego, sieroty i asystenta doktora, który pod przykrywką zwykłej pracy oddawał się nietypowej pasji: tropieniu potworów. Wychowany na brudnych ulicach mrocznego, okrytego wieczną mgłą miasta, Will szybko przywykł do pracy w trudnych warunkach. Nocne wezwania, szemrane interesy, dziwne układy z grabarzami – wszystko to mieściło się w zakresie normy. Pewnej nocy na stół w laboratorium trafiło częściowo pożarte ciało młodej kobiety. To wtedy po raz pierwszy Will zobaczył stworzenie zwane antropofagiem, istotę żywiącą się ludzkim mięsem.
Wyglądające jak ucieleśnienie nocnych koszmarów, antropofagi nawet w niewielkiej licznie stanowią śmiertelne zagrożenie. Gdy zaczną się rozmnażać i polować, żadna siła nie będzie w stanie ich powstrzymać. Will i jego mistrz muszą stanąć oko w oko z potworami, w które nie wierzy żaden rozsądnie myślący człowiek.
................................................................................................
Przypływ – Daniela Sacerdoti
Premiera: 24 styczeń 2014 r.
Wydawca: Dreams
Opis: Sara Midnight nie jest zwyczajną nastolatką. To łowczyni demonów, która znalazła się w samym środku krwawej wojny. Osierocona w wieku szesnastu lat zmuszona jest nauczyć się śmiercionośnej profesji swojego rodu. Hary Midnight, który zaoferował pomoc jako daleki kuzyn nie jest tym, za kogo się podaje. To Sean Hannay. Chłopak z czasem staje się jej najlepszym przyjacielem i w mgnieniu oka życie Sary zmienia się nie do poznania.
Walka trwa. Sean i Sara wygrali pierwszą bitwę, lecz wojna szaleje i demony stają się coraz silniejsze. Dziewczyna pragnie się dowiedzieć, kto jest jej wrogiem, nim świat pogrąży się w chaosie. Misja doprowadza ją do posiadłości od pokoleń należącej do rodziny. Midnight Hall na wyspie Islay skrywa mroczne sekrety przodków oraz władcy demonów, który poprzysiągł zniszczyć Sarę.
Kiedy wokół niej zaczyna wirować nowy świat, dziewczyna musi uporać się z niełatwą przeszłością Midnightów i ich dziedzictwem, aby przebić się przez falę demonów i dotrzeć do ich władcy.
................................................................................................
Złodziejka książek
Premiera: 31 stycznia  2014 r.
Opis: Akcja filmu toczy się w Niemczech podczas II Wojny Światowej. Dziewięcioletnia Liesel (Sophie Nélisse) zostaje przygarnięta przez rodzinę zastępczą. Pocieszenie znajduje w czytaniu skradzionych książek i dzieleniu się nimi z bliskimi dla niej ludźmi. Pierwsza z nich - powieść pod tytułem "The Gravediggers Handbook" - zapoczątkuje u dziewczynki miłość do literatury.

................................................................................................
Zniewolony
Premiera: 31 stycznia  2014 r.
Opis: Oparta na autobiograficznej powieści historia Solomona Northupa (Chiwetel Ejiofor). Ciemnoskóry Northup urodził się jako wolny człowiek. Mieszkał wraz z żoną w Nowym Jorku, gdzie miał dobrą pracę. W 1841 r. został oszukany przez dwóch mężczyzn, którzy zaoferowali mu pracę muzyka w Waszyngtonie. Zamiast niej w stolicy Northup został odurzony i porwany, a następnie trafił jako niewolnik do Luizjany. Przez 12 lat pracował na plantacji bawełny śląc przez kanadyjskiego stolarza listy do żony, licząc, że pomoże to w jego uwolnieniu.
................................................................................................
Sierpień w hrabstwie Osage
Premiera: 24 stycznia 2014 r.
Opis: Adaptacja sztuki Tracy Letts. Mroczna historia silnych kobiet z Weston, których ścieżki życiowe rozeszły się kilka lat wcześniej. Violet (Meryl Streep) cierpi na raka, niedawno też uzależniła się od narkotyków. Jej mąż, poeta Beverly (Sam Shepard), decyduje się zatrudnić dla niej opiekunkę. Niedługo po przybyciu kobiety sam znika. Rodzina jednoczy się w jego poszukiwaniach, by po kilku dniach dowiedzieć się o popełnionym przez niego samobójstwie. Kryzys zbliża rozdzielonych krewnych, sprowadzając ich do rodzinnego domu, gdzie wychowały się córki pary.
................................................................................................

"Nigdy przenigdy", "Lek na śmierć" oraz "Przypływ" to kontynuacje, które chcę poznać. "Poza czasem" to nowinka, ale zainteresowała mnie od razu. Nie mogę sobie odpuścić obejrzenia "Złodziejki książki", ponieważ trailer całkowicie mnie zauroczył, a książka jest podobno rewelacyjna. Premiera wydania filmowego już 22 stycznia. Dwa ostatnie filmy to mój mus, ponieważ gra tam Benedict Cumberbatch. Sami rozumiecie. ;)

Znaleźliście coś dla siebie?

Sophie di Angelo

15 komentarzy:

  1. Natychmiast oddaj mi koszulkę z Sherlockiem !!! : O Chce taką samą ! :D
    Jedziesz do Anglii na wakacje!? zazdroszczę jak spotkasz Sherlocka i Watsona to weź dla mnie autograf ! ;D
    Czekam na złodziejkę książek chociaż książki jeszcze nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Och Anglia, moja droga Anglia! Zazdroszczę, że jedziesz tam w wakacje chociaż mam nadzieję, że moje plany ułożą się po mojej myśli i już niedługo sama w niej zamieszkam :)
    Co do książek to najbardziej zazdroszczę Niezbędnika i Milionów słońc.

    Pozdrawiam i życzę dużo szczęścia w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny stosik, styczeń zapowiada się baaaardzo ciekawie ^^
    Szczęśliwego nowego roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy tylko dowiedziałam się o premierze "Złodziejki książek" od razu poleciałam do biblioteki, żeby udało mi się przeczytać ją na czas. Zaczęłam wczoraj, przeczytałam połowę i... Jestem oczarowana! *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Choruję na 'Niezbędnik obserwatorów gwiazd' - muszę kiedyś zdobyć :) Na wyjazd do Anglii też choruję, ale to już chyba w innym wcieleniu ;)

    Z filmów obowiązkowo muszę wybrać się na 'Sierpień w hrabstwie Osage'.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie zapowiada się styczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny Stos! :) Szczególnie polecam Ci ''Milion Słońc'' - wspaniała lektura :)
    Styczeń zapowiada się ekscytująco, zobaczymy, co z tego wyjdzie :)
    Życzę samych wspaniałych dni w Nowym Roku :D

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wróżbiarze, MISSja Survival i Próby Ognia bardzo fajne ;) Jestem ciekawa Drogi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Styczeń świetnie się zapowiada. Zazdroszczę nabytków :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. To się piękne wakacje zapowiadają w 2014 ;)
    Ja jeszcze dziś się skusiłam na jedną książkę po przecenie (6,99) a tak też się staram nic nie kupować i poczytać to, co już mam i wypada z regałów :D
    Sierpień w hrabstwie Osage - a tego filmu widziałam dziś zapowiedź przed Hobbitem w kinie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim też było. Za mało Benedicta moim skromnym zdaniem. :D

      Usuń
  11. Ekranizacja 'Złodziejki Książek'!? Nie wierzę! Kocham tę książkę, jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  12. 'Badacz potworów' to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zamierzam sobie kupić w ciągu paru dni "Więźnia labiryntu", więc cieszę się, że wychodzi właśnie trzeci tom. Poza tym jestem zainteresowany "Badaczem potworów" - choć nie wiem co Jaguar zrobił z tą okładką, bo kompletnie nie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeej "Próby ognia" :D Przede mną jeszcze pierwsza część, która leży u mnie na półce od kilku miesięcy. Muszę się za to zabrać zanim wyjdzie film :D
    Tak samo muszę w końcu zaopatrzyć się w "Złodziejkę książek" i "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" :)

    http://czytac-to-zyc-podwojnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo