Igrzyska Śmierci Film

Trzy posty pod rząd o praktycznie jednej rzeczy to chyba jakiś nowy rekord, ale postanowiłam zrobić coś innego i napisać swoją pierwszą recenzję filmu. Nie będę tego robić za często, bo jakoś rzadko oglądam filmy. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, co może być trochę trudne, ponieważ wolę nie wstawiać po raz kolejny tego samego opisu. ;3

Katniss ma szesnaście lat, pochodzi z dwunastego dystryktu, znajdującego się w Panem, państwie, które powstało na ruinach Ameryki. Jest praktycznie głową rodziny, ponieważ zapewnia jej wyżywienie i inne potrzebne rzeczy. Na samym początku film zapoznajemy się z filmem propagandowym, który pozwala osobom, które nie przeczytały książki zapoznać się co nieco z fabuła. Chociaż uważam, że nie jest aż tak łatwo połapać się do końca o co chodzi, jeżeli nie czytało się książki(do czego gorąco zachęcam! Recenzja niżej.), a potwierdziły to moje króliki doświadczalne, tj. rodzice(których siłą zmusiłam do zapoznania się z filmem) i przyjaciele, ale na szczęście posadziłam ich daleko od siebie. ^^ Po filmie musiałam dłuuugo tłumaczyć niektóre rzeczy.

Jestem naprawdę mile zaskoczona, ponieważ dość nieufnie podchodziłam do Jennifer Lawrence, grającą główną postać, Katniss. Nie wygląda ona na pewno na 16 lat, a co dopiero, jakby głodowała całe życie, no i drobniutka to ona też nie jest, ale... Zdecydowanie wypadła najlepiej w filmie. Odegrała tą rolę niesamowicie. Już w zwiastunie czuje się te niesamowite emocje, gdy zgłasza się za siostrę i słychać te emocje w jej głosie, ale to dopiero początek, ponieważ Jenn nie grała, dla mnie ona była Kotną. Wypadła świetnie.

To samo mogę powiedzieć o innych aktorach! Josh Hutcherson zdobył totalnie moje serce, nie mam już żadnym obiekcji co do Lenny'ego Kravitza, grającego Cinnę. Nawet Liam się spisał! A Donald Sutherland w roli prezydenta Snowa... Naprawdę więcej niż oczekiwałam i się spodziewałam. Wielkie brawa i pokłony dla twórców filmu.

Muzyka. Właściwie w filmie pojawiły się tylko melodie, ale uważnie ich nasłuchiwałam i uważam, że świetnie oddają klimat. Do tego piosenki reklamujące film są równie genialne, jak na przykład 'Safe and Sound' Taylor Swift. Piękna piosenka.

Jestem bardzo zadowolona, ponieważ wszystkie sceny, które oczekiwałam pojawiły się w filmie. Moje "trzymające się książki ja" burzyło się na każdą zmianę lub pominięcie, ale nie da się tego uniknąć, co wcale nie wyszło filmowi na złe. Innymi słowami, jeżeli jeszcze nie byliście, to na pewno się nie zawiedziecie!

Po cichutko przyznam się, że oczekiwałam trochę narracji Katniss. Byłoby to na pewno ciekawe.

Plusy: Różne perspektywy, czyli widzimy akcję nie tylko z punktu widzenia Kotnej. Świetnie to zrobili.

Minusy: Trzęsąca kamera. W senie, że w niektórych scenach bardzo ciężko było mi skupić wzrok na tym, co się działo, ponieważ obraz strasznie podskakiwał. Szkoda. :<

Ocena: 10/10!

Jeszcze raz zapraszam na forum!

Sophie di Angelo

10 komentarzy:

  1. Przyznaję Ci rację, kamera niestety czasami 'podskakiwała', najbardziej przeszkadzało mi to w scenie przy Rogu Obfitości (kiedy zawołali ich po plecaki, a Clove rzuciła się na Katniss z nożem), ale na szczęście, ogólnie źle nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, że główna aktorka była Katniss. Josh'a początkowo jako Peety kompletnie nie widziałam, ale zmieniłam zdanie. Dzisiaj byłam na filmie po raz kolejny i wrażenia nadal nie słabną. Gdybym mogła - oglądałabym go codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, ale ciężko z dojazdem do miasta. Mam zamiar wybrać się drugi raz we wtorek i mam nadzieję, że mi się uda.

      Usuń
  3. Teraz to będę musiała iść do kina:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Joshep Morgan(ten co gra Klausa) właśnie czyta igrzyska. "Just finished the second Hunger Games book, to everyone that recommended these you were right, they are incredibly readable"
    Czyli coś w tej historii jest, że nawet ci co nie mają czasu czytają książki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, aktorzy spisali się super! Co prawda nie podoba mi się ta cenzura krwawych scen, no i niektóre rzeczy działy się za szybko (powinni zrobić z tego 3 godzinną ekranizację i wtedy byłoby ekstra), ale nie można mieć wszystkiego. i Ja też uwielbiam Josha - jest doskonałym Peetą!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku... po tylu recenzjach mam jeszcze większy smaczek na ten film.. na książkę też, bo jeszcze jej nie czytałam i chyba ją gdzieś wepchnę w grafik, bo się nie mogę doczekać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Film bardzo mi się spodobał, choć mogliby skupić się na ważniejszych scenach niż długi początek, chociażby momencie końcowym, gdy Peeta poznał prawdziwe intencje Katniss.. Nie było też tak brutalnie jak w książce, na czym moim zdaniem klimat trochę ucierpiał, ale jest dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tego brakowało właśnie. Momentu, gdy się dowiedział prawdy.
      Nie wiem, czy pisałam w poście, ale wycięli 7 sekund filmu, żeby był on dla widzów od 12 lat. Bez sensu, jak dla mnie.

      Usuń
  8. Osobiście ekranizacja mnie nie zachwyciła. I nie mówię tylko o trzęsącej się kamerze. Ktoś powiedział, ze to film o wchodzeniu na drzewa, spaniu na drzewach i schodzeniu z drzew i w większości tak to pamiętam z perspektywy czasu. Z różnych powodów "przebrnięcie" przez cały film zajęło mi 2 wieczory. O wiele lepsza jest druga część- niewątpliwie. Ale chcę jeszcze raz obejrzeć- a nuż coś się zmieni.
    http://our-humble-opinions.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo