'Spętani przez bogów' Josephine Angelini


"Wszystko, czego potrzebował, to choć raz pokonać Los. Wtedy wiedziałby, że jest panem samego siebie- nie jakąś dawno temu napisaną historią, odczytywaną wciąż i wciąż ku ciesze kosmosu, lecz prawdziwie białą kartą, którą mógł zapisać zgodnie z własną wolą."*


Helena Hamilton przez całe swoje szesnastoletnie życie czuła się inna, choć nie chciała tego okazywać. A teraz zaczyna dręczyć ją sen... Powraca co noc. Helena budzi się cała w pyle i krwi. A w dzień widzi trzy płaczące kobiety w bieli.
A potem w liceum pojawia się Lukas, najpiękniejszy chłopak, jakiego spotkała. Wzbudza w niej, tak nieśmiałej i łagodniej, szaleńczą nienawiść.


Jako wielbicielkę serii o greckim półbogu Percym Jacksonie, moją uwagę od razu przykuł tytuł powieści. A po przeczytaniu opisu(ta część z nienawiścią) nie mogłam sobie odmówić tej książki. Chociaż połowa opisu książek brzmi obecnie podobnie. Ale na pewno się nie zawiodłam.

Styl powieści nie jest może jakiś najlepszy na świecie, ale zrzucę winę na to, że jest to debiut młodej amerykańskiej pisarki i dlatego ten punkt nie znajduje się w minusach. Po prostu autorka nie potrafiła wszystkiego tak umiejętnie przedstawić, jak robią to zaprawieni pisarze. Niektóre opisy wywoływały uśmiech na twarzy, ale da się przymknąć na to oko. Łatwy i przystępny język powieści, sprawia, że książkę się dosłownie pochłania. Ledwo zaczęłam, a tu już koniec. Buuuu. Oczywiście czułam ogromny niedosyt po TAKIM zakończeniu. Z dużych liter. Tylko oczywiście zdolności matematyczne wszystkich bohaterów rozwaliły mnie na łopatki.

Na szczęście w Ameryce już w maju ma być premiera kolejnej części. Śliczna okładka obok. Nie wiem, jak będzie z wydaniem w Polsce, ale mam nadzieję, że nie trzeba będzie długo czekać.

Ujmując książkę ogólnie ma ona swoje wady i zalety. Tych drugich więcej. Polecam ją wszystkim wielbicielom historii o herosach, mitologii i nietuzinkowych historii miłosnych. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. ;)

Plusy: Mitologia! Nie jest jej bardzo dużo, ale jest przedstawiona w super sposób. Można się dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy o starożytnej Grecji.
Sukcesorzy i ich historia, czyli ogólnie pomysł na książkę! Genialne!

Minusy: Nieścisłości. Z jednej strony wszyscy są superbłyskotliwi, a z drugiej żadne z nich nie potrafi odjąć 17 od 19. Gratuluję znajomości matmy!
Wzorowanie się do pewnego stopnia na niechlubnej serii pani Meyer. Można zauważyć podobieństwa, ale to tylko dlatego, że wcześniej przeczytało się tamto szmiradło. 8D

Ciekawostka: Piosenka reklamujące książkę, wykonywana przez niemiecki zespół, gdzie swoją drogą mają obsesję na punkcie tej książki.

 Ogólna ocena: 9,5/10

*Strona 328



Sophie di Angelo

2 komentarze:

  1. Bardzo podobała mi się ta książka, ocena jest jak najbardziej zasłużona!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i całkowicie się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo