Newsy ze świata Percy'ego Jacksona

Źródło: FB
W lutym skupiłam się co prawda na pewnym szalonym kosmicie - zwanym też Doctorem Who - i jego losach, jednak nie można zaprzeczyć, że pewien inny bohater (tym razem książkowy) również brylował wtedy w towarzystwie zajmując dużo mojej uwagi oraz też miejsca na fan page'u bloga (na którego swoją drogą serdecznie zapraszam). Z powodu tego, że Rick Riordan był, jest i będzie moim ulubionym pisarzem postanowiłam to wszystko ładnie zebrać i podsumować dla wszystkich zainteresowanych.

1. W Polsce zostanie wydany komiks!
Źródło: FB
Informacja jest tak świeża, że jeszcze parzy! Już 16 kwietnia zostanie wydany w naszym, pięknym kraju pierwszy komiks z serii "Percy Jackson i bogowie olimpijscy". Początkowo był on planowany dopiero na sierpień, ale przypuszczam, że wskoczy tam premiera książki "Percy Jackson Greek Gods"(zbiór mitów greckich opowiedzianych przez naszego ukochanego Persiaczka). Według mnie pojawienie się komiksu teraz jest niezwykle mądrym posunięciem, ponieważ... zwyczajnie na kolejne części nie będzie czekać się nie wiadomo ile! Dlaczego? Komiks "Złodzieja pioruna" ukazał się w USA w 2010 roku, a kolejne dwa dopiero trzy lata później! Oczywiście wszystko zależy też od tego, czy pomysł się sprzeda, ponieważ z audiobookami najwidoczniej nie przeszło i stanęło tylko na pierwszym tomie.

Na Facebooku możecie dołączyć już do specjalnego wydarzenia: Premiera komiksu "Złodziej pioruna".


2. Nowe okładki dla serii "PJiBO".
Tam za oceanem to się ludziom bardzo nudzi, jak przypuszczam. Naukowcy zamiast "naukowić" badają sobie wygląd Barbie (taaak Sophie też czyta Gosiarellę), a wydawcy zastanawiają się, jak by tutaj zarobić trochę więcej pieniążków (i przyciągnąć nowych czytelników oczywiście), więc tworzą nowe wydania książek. Ja zastanawiam się jednak, dlaczego zmieniają okładki, skoro oryginalne są jak najbardziej wspaniałe, zamiast zająć się całym mnóstwem brzydactw, które czekają na litościwą zmianę wyglądu? Mi nowe okładki się nie podobają. Nie, że nie są ładne, cudowne i w ogóle ach, jednak to już nie jest dla mnie ten klimat. :(
Ciekawostką jest, że tworzą one jeden, wielki obrazek, tak samo jak grzbiety.

3. Annabeth spotyka Sadie!
Jestem leniwa, więc wrzucam po prostu mój news z portalu Upadli.pl: Na oficjalnym, amerykańskim fan page’u serii pojawiła się informacja, że Riordan napisał kolejne opowiadanie, które za oceanem pojawi się w kolejnym wydaniu trzeciego tomu „Olimpijskich Herosów” – „Znak Ateny” i doprowadzi do spotkania Annabeth Chase(bohaterka serii „Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy” oraz „Olimpijscy Herosi”) oraz Sadie Kane (główna bohaterka „Kronik rodu Kane”). Opowiadanie zatytułowane jest „The Staf of Serapis” i pod tym linkiem możecie zapoznać się z fragmentem.

Ja tam nie lubię Annabeth. I nie polubię. Za to Sadie wymiata. Go girl!

4. A może zaśpiewasz Percy?
"Według informacji podanych przez Backstage.com, TheaterWorks -profesjonalna off-broadway’owa kompania – pracuje nad musicalem na podstawie "Złodzieja Pioruna", pierwszej książki z serii „Percy Jackson i bogowie olimpijscy”." (Źródło: Upadli.pl)

Chcę.to.zobaczyć! Na pewno będzie śmieszny! Może pojawi się online? 

5. Człowiek, o którym napisano TROLL
Macie/śledzicie/lubicie Twittera? Zapraszam na konto (? - nie jestem pewna, czy tak to się zwie) Ricka Riordana: https://twitter.com/camphalfblood, o którym - jestem tego pewna na milion procent - pierwszy raz w historii napisano troll, po czym słowo to weszło do języka potocznego w znaczeniu, jakie znane nam jest obecnie. True story.
Źródło: FB
Zaciekawił Was jakiś news? :)


Sophie di Angelo

11 komentarzy:

  1. Przeczytałam całą serię i bardzo mi się podobała :) Piękne są te nowe okładki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Te nowe grzbiety wyglądają obłędnie! Ale pozostanę wierna tym które mam na półce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nareszcie pojawił się ten wpis! :D Napisałaś, że książka "Percy Jackson Greek Gods" pojawi się być może w sierpniu, ale czy data premiery nie jest zaplanowana na 10 września? P.S. Świetna notka! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale gdzie jest tak podane? Tak mi odpisano jakiś czas temu, jednak kto wie; wszystko się mogło zmienić do tej pory.

      Usuń
    2. Napisane na http://rickriordan.pl/ pod "Nadchodzące premiery". :) Oczywiście wolałabym żeby książka pojawiła się w sierpniu. :D

      Usuń
  4. Super! Okładki naprawdę świetne. Czas się chyba wreszcie zapoznać z serią... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie tam to nowe wydanie bardzo się podoba :) Czekam na komiks, na pewno go przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładki są przepiękne, ale oryginalne przypominają mi te stare księgi, dlatego uważam, że są lepsze. Jak na razie przeczytałam tylko 2 części Percy'ego i "Czerwoną piramidę", ale mogę śmiało powiedzieć, że uwielbiam pana Riordana :) Komiks może być ciekawy,a spotkanie Sadie i Annabeth na pewno będzie obłędne. Świetny post. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. MUSICAL NA PODSTAWIE PERCY'EGO?!
    Percy ma... śpiewać?!!!
    Oczywiście, panna Annabeth Doskonała (uff, co za ulga, że nie tylko ja nie lubię doskonałej Annabeth - dotąd myślałam, że jestem jedyna:) poradzi sobie ze śpiewem, ale... Percy?!
    Z tymi okładkami to wydaje mi się, że na siłę już próbują zainteresować tą serią. PJiBO jest WSPANIAŁE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, a że film im nie wyszedł (NIE WYSZEDŁ!) to trzymają się innych form marketingowych ja się da. Nie wiem, czy słyszałaś, ale to takie news ode mnie - w sierpniu wyjdzie nowa książka Riordana, mitologia grecka ze strony Percy'ego Jacksona. Ja tam jestem ciekawa, chociaż boję się, że będzie to kolejne cieniutkie coś za trzy dychy, które jeszcze bardziej zwiększy moją złość, że zamiast pisać "Krew Olimpu" - piątą część olimpijskich herosów, to pisze on kolejne, owszem, zabawne ale tak naprawdę mało fajne cienkie książeczki. Sadie spotka się z Annabeth? Fajnie! Za obiema nie przepadam, więc jak dla mnie, mogą się nawzajem po zabijać. No dobra, nie mogą, bo Riordan nie zrobiłby tego Percy'emu, ale mogą się trochę pokaleczyć. Normalnie coś zrobię Riordanowi, jeśli Sadie i Annabeth zostaną przyjaciółkami. Chyba nie wytrzymam takiej opcji. Uff, trochę się rozpisałam. A czy ja jestem fanką Riordana? To nie dawna uważałam, że to najgenialniejszy człowiek pod słońcem, ale biorąc pod uwagę to, że ostatnio zaczytuję się w Johnie Greenie i Antonii Michaelis, i biorąc pod uwagę to, że choć pewnie jestem odosobniona w tej opinii, uważam, że PJiBO był cudowny, ale OH były już dla mnie odsmażonym, przedobrzonym kotletem. Zwłaszcza, że irytuje mnie trzy czwarte bohaterek żeńskich (zwłaszcza Piper z tym swoim och, och, Jason, och, och, woli Reynę, i och, och co by zrobiła Annabeth). Ale już nie rozpisując się za bardzo, Percy i Leo zawsze mają miejsce w moim sercu. I może jeszcze Nico:), który jest jedną z sensowniejszych postaci. Reszta - nie!
    Sama się trochę pogubiłam tym, co napisałam... w każdym razie, czekam na 'Krew Olimpu"!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Typowy umysł fangirl. Wbrew pozorom ogarniam. XD
      Więc tak: też się boję, że te mity wyjdą średnio, ALE poza "Przewodnikiem...", którego Riordan nie pisał, pozostałe były całkiem fajne. Jednak zdecydowanie mniej od normalnych książek w serii, ale i tak bardzo się cieszę, że je wydają!

      Myślę, że przyjaciółkami może nie zostaną... od razu. Ale jakieś porozumienie się pojawi. Może chłodne. *niech się pojawi Anubis pliiiiiiiiiiiiis*

      Usuń
  8. Nowa okładka jest cudowna *-* ale przecież pierwsza wersja tez była świetna i nic jej nie brakowało... na komiks czekam z niecierpliwością chociaż boje się ze z mojego Percy'ego zrobią drugi zmierzch ;-; tez nie lubię Annabeth :p high five XD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo