Newsy ze świata Percy'ego Jacksona #4

Do napisania kolejnej części newsów zabierałam się naprawdę długo, ponieważ przeszkadzało mi w tym wiele rzeczy (jak sesja :P), jednak w końcu nadszedł ten dzień, a ja mam dla Was całe mnóstwo wspaniałych wieści, na które jestem pewna, że będziecie baardzo się cieszyć, ponieważ ja cieszyłam się ogromnie! Te newsy poświęcone będą przede wszystkim nowej serii Ricka Riordana "Apollo i boskie próby", jednak znajdzie się również miejsce na inne wiadomości!


Jedyny zbiór wszystkich opowiadań Ricka Riordana ze świata Percy'ego Jacksona już w środę w Polsce!

Kiedy mówię jedyny, to naprawdę jest jedyny, ponieważ tylko polski wydawca zebrał wszystkie krótkie teksty autora i umieścił je w jednej książce. Niektóre możecie już znać, lecz na pewno dwa opowiadania to nieprzetłumaczone dotąd nowości (Berło Serapisa i Korona Ptolemeusza - kolejne opowiadania łączące losy Percy'ego i Annabeth ze światem rodzeństwa Kane), a żeby było lepiej, to okładkę zaprojektował nie kto inny, jak John Rocco i to specjalnie do tego wydania, które nosi tytuł "Berło Serapisa i inne opowiadania". 
Oficjalny opis: MŁODZI HEROSI, oddajemy w Wasze ręce zbiór dziewięciu opowiadań, w których Rick Riordan opisał niezwykłe i niebezpieczne przygody Percy’ego Jacksona, Annabeth oraz Sadie i Cartera Kane’ów. Macie okazję jako pierwsi na świecie sięgnąć do tej wyjątkowej kolekcji przygód Waszych ulubionych bohaterów serii „Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy”, „Olimpijscy Herosi” oraz „Kroniki Rodu Kane”!
W skład zbioru wchodzą:
Berło Serapisa
Korona Ptolemeusza
Syn Sobka
Percy Jackson i spiżowy smok
Percy Jackson skradziony rydwan
Percy Jackson i miecz Hadesa
Percy Jackson i laska Hermesa
Leo Valdez i pościg za Bufordem
Pamiętnik Luke'a Castellana

Tak prezentuje się ilustracja z okładki w całości:
Na dokładkę parę real zdjęć z fanpage'u wydawnictwa:

Nowe wydanie Percy'ego Jacksona i bogów olimpijskich już w Polsce!
Wieść o premierze zaskoczyła mnie, ale bardzo pozytywnie :) Już od 17-ego lutego znajdziecie w księgarniach Percy'ego Jacksona i bogów olimpijskich w nowej, pięknej szacie graficznej. Ja posiadam już wydanie amerykańskie, ale coś mi mówi, że niedługo dołączy do niego polskie. :D
Nowa seria Ricka Riordana już w maju w Polsce!
Po pierwsze muszę przeprosić Was za wprowadzenie w błąd w ostatnich newsach! Nowa seria nie będzie dotyczyć rzymskich bogów, lecz przede wszystkim jednego, krnąbrnego greckiego boga - Apollo. Nie mam pojęcia skąd wzięły się pierwsze informacje, które Wam podałam, jednak nie mam zamiaru dociekać, lecz skupić się na wszystkich tych interesujących rzeczach, które mam Wam do powiedzenia na temat nowej serii pt. "Apollo i boskie próby" (ehh przed pojawieniem się tłumaczenia ja już nazwałam serię Próbami Apolla z tomem pierwszym "Ukryta przepowiednia", więc teraz czuję się troszkę dziwnie!). Rada na przyszłość? Nie denerwuj swojego ojca. Zwłaszcza, jeżeli jest nim Zeus!

Nieoficjalny opis: Czy wiesz, jak najlepiej ukarać nieśmiertelnego?
Uczyń do śmiertelnikiem.
Bóg Apollo zostaje zrzucony z Olimpu, po doprowadzeniu swojego ojca Zeusa do granic wściekłości. Słaby oraz zdezorientowany ląduje w Nowym Jorku będąc zwykłym, ludzkim nastolatkiem. Teraz, bez swoich boskich mocy, czterotysięczno-latek musi nauczyć się, jak przetrwać w dzisiejszym świecie do czasu uzyskania w jakiś nieodgadniony sposób przebaczenia Zeusa.
Jednak sprawa nie jest tak prosta, gdy posiada się całe mnóstwo wrogów - w tym bogów, potwory i śmiertelników, którzy chętnie pozbyliby się go na dobre. Apollo potrzebuje pomocy i schronienia, a na myśl przychodzi mu jedno miejsce - Obóz Herosów.

A teraz kilka ciekawostek: Apollo, jako nastolatek będzie się nazywał Lester. Już w trzecim rozdziale pojawia się Percy (poniżej możecie przeczytać moje tłumaczenie pierwszego fragmentu książki "Ukryta wyrocznia"), jednak Rick Riordan poinformował na swoim Twitterze, że w trakcie tej pięciotomowej serii pojawią się wszyscy bohaterowie "Percy'ego Jacksona i bogów olimpijskich" i "Olimpijskich herosów", a na koniec dodał "Tak, Leo też!". Czyż to nie wspaniała wiadomość? Dowiedzieć się, co u wszystkich słychać! Tutaj ważna rzecz, akcja "Apolla i boskich prób" ma miejsce pół roku po "Krwi Olimpu", a więc Percy ma nadal 17 lat. Jak powiedział sam Riordan, czas książek rządzi się własnymi prawami. 

Rick Riordan zdradza również, dlaczego zdecydował się na trzecią serię w świecie Percy'ego Jacksona: "Nawet po przeczytaniu tak wielu książek dotyczących mitologii greckiej, wciąż udaje mi się odkrywać nowe historie. W trakcie pisania "Greckich bogów według Percy'ego Jacksona" natknąłem się na dwa mity opowiadające o tym, jak Zeus za karę zamienił Apolla w śmiertelnika. Ten pomysł mnie po prostu zafascynował i postanowiłem po raz trzeci ukarać Apolla w ten sposób i napisać serię z jego punktu widzenia, jako 16-letniego wyrzutka. To dało mi zupełnie nowe spojrzenie na świat Percy'ego Jacksona. Pisało mi się naprawdę świetnie."

Na blogu Ricka, znajdziecie również wpis o tym, jak drukowano okładki do "Ukrytej wyroczni". Post ten jest bardzo interesujący (opisuje między innymi proces powstawania wypukłych liter na okładce) oraz zabawny, a specjalnie dla Was wyciągnęłam najciekawsze smaczki: ten pomarańczowy kolor widoczny na okładce jest nowym odcieniem, którego nie można znaleźć w naturze. Nazwano go roboczo pomarańczą Apolla, a fachowy opis, to odcień gdzieś pomiędzy kolorem 803, a kolorem 804. Z tyłu okładki znajdziemy nowe zdjęcia autora - w okularach przeciwsłonecznych. Powstało ono na prośbę wydawcy, aby było bardziej cool, w stylu Apolla, a więc tak narodziło się połączenie hawajskich koszuli oraz okularów przeciwsłonecznych. Rick zdradził, że zdjęcie zrobiono zimą w Bostonie, więc to nie uśmiech, lecz wyraz jego zamarzniętej twarzy.

Nie przedłużając (już bardziej) zapraszam do przeczytania pierwszego fragmentu z "Ukrytej wyroczni". Jest to część trzeciego rozdziału. Apollo (jako Lester) wraz z nowo poznaną półboską towarzyską Meg jest na Manhattanie w drodze do mieszkania Percy'ego. Potrzebują jego pomocy, aby dostać się do Obozu Herosów na Long Island.

***

Skręciliśmy na wschód w osiemdziesiątą drugą ulicę.

Kiedy dotarliśmy do Drugiej Alei okolica zaczęła wyglądać znajomo - rzędy niskich budynków mieszkalnych, zaniedbane sklepy żelazne, niewielkie sklepy całodobowe i indyjskie restauracje. Wiedziałem, że Percy Jackson gdzieś tutaj mieszkał, ale moje podniebne wycieczki w słonecznym rydwanie, sprawiły, że moja orientacja podobna była do widoku z Google Earth. Zazwyczaj nie przemieszczałem się na poziomie ulicy.

Dodatkowo teraz w mojej śmiertelnej formie, moja doskonała pamięć stała się... niedoskonała. Troski i potrzeby ludzkiego ciała zajmowały moje myśli. Byłem głodny. Musiałem skorzystać z toalety. Całe ciało mnie bolało. Moje ubrania śmierdziały. Czułem się, jakbym miał głowę wypełnioną watą. Serio, jak ludzie to znoszą?

Kiedy przeszliśmy kilka bloków, zaczął padać śnieg z deszczem. Meg próbowała złapać płatki śniegu na język, co ja uznałem za niezbyt skuteczny sposób napicia się brudnej wody. Wzdrygnąłem się i postanowiłem skupić się na przyjemnych wspomnieniach: Bahamach, dziewięciu muzach w idealnej harmonii, wielu paskudnych karach, które czekają tych bandytów Cade'ego i Mickey'a, gdy znów stanę się bogiem.

Wciąż zastanawiałem się nad tym, kto mógł ich przysłać i skąd wiedział, gdzie dokładnie wyląduję na ziemi. Żaden śmiertelnik nie mógłby się tego dowiedzieć. W sumie, im więcej o tym myślałem, bym bardziej byłem przekonany, że nawet bogowi (innemu niż ja oczywiście) trudno byłoby to przewidzieć. W końcu to ja byłem bogiem przepowiedni, patronem wyroczni delfickiej, dystrybutorem najwyższej jakości podglądu przeznaczenia przez tysiąclecia. 

Oczywiście, wrogów mi nie brakowało. Naturalną konsekwencją bycia tak boskim, jest przyciąganie zazdrości ze wszystkich stron. Ale na myśl przychodził mi tylko jeden przeciwnik, który mógł zobaczyć przyszłość. I jeżeli to on na mnie polował w moim obecnym, ludzkim stanie... Odrzuciłem tę myśl. Mam już wystarczająco zmartwień na głowie i nie ma sensu zadręczać się na śmierć myślami, co jeśli...

Zaczęliśmy przeszukiwać poboczne ulice, odczytując nazwiska na skrzynkach pocztowych i domofonach. W Upper East Side mieszka zatrważająca liczba osób z nazwiskiem Jackson, co niesamowicie mnie zirytowało.
Brytyjska okładka.

Po kilku nieudanych próbach, skręciliśmy za róg, a tam zaparkowany pod krepowym mirtem stał stary model niebieskiego Priusa. Jego maskę zdobiły wgniecenia od kopyt pegaza (Skąd mogę to wiedzieć? Znam się na tym. Oprócz tego zwykłe konie raczej nie galopują po Toyotach. Pegazy za to nie mają z tym problemu).
-Zbliżamy się - powiedziałem do Meg.
Po przejściu połowy ulicy, zauważyłem w końcu właściwy budynek. Pięciopiętrowy murowany dom z rzędem zardzewiałych klimatyzatorów zwisających z okien. 
-Voilà! - krzyknąłem, prawie płacząc z ulgi.
Wchodząc po schodkach przed budynkiem, Meg nagle stanęła, jakby zatrzymała ją niewidoczna bariera. Obejrzała się na Drugą Aleję, a jej ciemne oczy patrzyły chmurnie. 
-Co się stało? - zapytałem.
-Wydaje mi się, że znów ich widziałam.
-Ich? - Podążyłem za jej spojrzeniem, lecz nie dostrzegłem nic niezwykłego. - Tych bandytów z alei?
-Nie. Parę... - Zacisnęła palce. - ... jakby lśniących plam* wielkości człowieka. Zobaczyłem je po raz pierwszy na Park Avenue.
Moje serce przyśpieszyło z tempa andante do żywego allegretto. 
-Lśniące zarysy postaci? Dlaczego nic nie powiedziałaś?
Postukała w swoje okulary.
-Widziałam mnóstwo dziwnych rzeczy, mówiłam ci. Jednak zazwyczaj się nimi nie przejmowałam, ale...
-Ale jeżeli nas śledzili - powiedziałem. - To zanosi się na coś niedobrego.
Jeszcze raz uważnie obejrzałem okolicę, ale nie dostrzegłem niczego odbiegającego od normy, jednak nie wątpiłem w to, że Meg widziała lśniące zarysy postaci. Wiele duchów mogło się objawiać w ten sposób. Mój własny ojciec, Zeus, raz przyjął formę lśniącej plamy, aby poderwać ludzką kobietę. (Dlaczego jednak ona uznała to za atrakcyjne, tego nie zrozumiem).
-Powinniśmy wejść do środka - powiedziałem. - Percy Jackson na pewno nam pomoże.
Jednak Meg nie ruszyła się z miejsca. Nie okazywała strachu, gdy obrzucała śmieciami bandytów w ślepej uliczce, jednak teraz wydawała się mieć wątpliwości, czy nacisnąć dzwonek. Być może spotkała już innych półbogów i nie były to zbyt miłe wspomnienia.
-Meg - zacząłem. - Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy potomkowie bogów są w porządku i ile mógłbym ci opowiedzieć historii, o tych których musiałem zabić lub zamienić w zioła...
-W zioła?
-... ale Percy Jackson jest godny zaufania. Nie musisz się go bać. Poza tym lubi mnie. Nauczyłem go wszystkiego, co wie.
Zmarszczyła brwi.
-Naprawdę?
Jej niewinność była naprawdę urocza. Nie znała w końcu tak wielu oczywistości!
-Oczywiście. Więc chodźmy!
Nacisnąłem dzwonek. Po chwili przez głośnik domofonu odpowiedział zniekształcony głos kobiety:
-Tak, słucham?
-Cześć - powiedziałem. - Tu Apollo.
Cisza.
-Bóg Apollo - dodałem, stwierdzając, że muszę być bardziej konkretny. - Jest Percy w domu?
Kolejna chwila ciszy, a po chwili dało się usłyszeć dwa ściszone głosy. Drzwi zadźwięczały, więc popchnąłem je, aby się otworzyły. Chwilę przed wejściem do środka, zobaczyłem coś kątem oka, jednak gdy się obejrzałem, ulica wyglądała całkowicie normalnie. Może coś się odbiło. Może to zawirował śnieg z deszczem. A może były to lśniące zarysy postaci. Poczułem swędzenie głowy, jakby ktoś mnie obserwował.
-Co jest? - zapytała Meg.
-Prawdopodobnie nic - odpowiedziałem pogodnym tonem. Nie chciałem, aby Meg zmieniła zdanie, gdy byliśmy już tak blisko bezpieczeństwa. Byliśmy teraz połączeni. Musiałbym za nią pójść, gdyby się rozmyśliła, a wcale nie uśmiechało mi się życie z nią na ulicy do końca świata. - Chodźmy na górę. Nie chcemy, aby nasi gospodarze czekali zbyt długo.
Po wszystkim, co zrobiłem dla Percy'ego Jacksona, oczekiwałem zachwytu na mój widok. Płaczliwe powitanie, kilka całopalnych ofiar oraz mały festyn na moją cześć również nie byłby złe.
Zamiast tego, ten młodzieniec otworzył drzwi i zapytał:
-Dlaczego?
Jak zwykle, uderzyło mnie jego podobieństwo do Posejdona. Miał takie same zielone oczy, identyczne zmierzwione, ciemne włosy, te same przystojne cechy, które mogły w jednej chwili zmienić się z dobrego humoru w gniew. Jednak Percy nie podzielał gustu swojego ojca w kwestii plażowych szortów i hawajskiej koszuli. Miał na sobie poszarpane dżinsy i niebieską bluzę z logo drużyny pływackiej ASH.
Meg wycofała się w głąb korytarza, chowając się za mną.
Ja spróbowałem się uśmiechnąć, mówiąc:
-Percy, przyjmij moje błogosławieństwo. Potrzebuję pomocy.
Percy spojrzał na Meg.
-Kim jest twoja przyjaciółka?
-To Meg McCaffrey - przedstawiłem ją. - Półbogini, która musi zostać zabrana do Obozu Herosów. Uratowała mnie od ulicznych bandytów.
-Uratowała... - Percy dokładnie przyjrzał się mojej okaleczonej twarzy, - Czyli to przebranie na pobitego nastolatka nie jest tylko przykrywką? Koleś, co ci się stało?
-Wspomniałem przecież ulicznych bandytów.
-Ale jesteś bogiem.
-Co do tego... Byłem bogiem.
Percy zamrugał.
-Byłeś?
-Mam również wrażenie, że śledzą nas złośliwe duchy.
Gdybym nie wiedział, jak Percy Jackson mnie uwielbiał, mógłbym przysiąc, że rozważał uderzenie mnie w mój już złamany nos. Westchnął.
-Może wejdziecie do środka...

*po angielsku blob, co oznacza również zarys postaci, ale kurczę Zeus, jako lśniąca plama, a nie zarys brzmi o wiele zabawniej!

Co sądzicie? Ja nie mogę się doczekać "Ukrytej wyroczni"!

Sophie di Angelo

19 komentarzy:

  1. WOW jestem pod wrażeniem, a jeszcze nie czytałam nawet książek o Percym, mam sporo do nadrobienia, a jak się za to szybko nie wezmę to już wgl zaleją mnie książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek riordana jest bardzo dużo, ale te o percym są najlepsze

      Usuń
  2. Ech, jak tu nie kochać Ricka Riordana? :) "Berło Serapisa" kupię, gdy przeczytam "Kroniki Kane'a". Nie mogę się doczekać nowej serii o Apollu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rick Riordan to jeden z moich uubionych autorów. Uwielbiam go za humor, świetny styl piania i niezapomniane powieści. Przeczytałam prawie wszyskie książki jego autorstwa, które zostały wydane w Polsce i każdą się zachwycałam. Nie mogę doczekać się jego nowej serii, a na półce grzeję już miejsce na "Berło Serapisa" <3
    Apollo to mój ulubiony bóg z jego serii (chociaż Pan D też wymiata) i cieszę się, że wujcio Rick o nim napisał. Ciekawe, czy będzie tam dużo haiku =D
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. styl piania :") Wiem, że literówka ale wymiata :D

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wstyd się przyznać, ale dopiero pod konie 2015 skończyłam pierwszą serię Riordana, "Percy Jackson i bogowie olimpijscy". Jednak mam w planach do końca wakacji uzupełnić całą kolekcję książek autora, chociaż "Kroniki rody Kane" już mam. Mam nadzieję, że do końca roku będę już posiadaczką mózgu pełnego historii, życiorysów oraz nazwisk bohaterów Riordana!
    Pozdraiwam!

    www.wachajac-ksiazki.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio sama sięgam po opowiadania, ale takiego klimatu nie za bardzo lubię. Może kiedyś. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 5 tomów o moim ukochanym bogu!!! Nie moge sie doczekac!

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałam Cię spytać o nowe okładki. Bardzo mu się podobaja, ale przywiazalam się do starych. I mam dylemat, które według Ciebie są lepsze, ładniejsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, ja osobiście mam większy sentyment do oryginalnych okładek. Choć na pewno ciekawe jest to, jak nowe się łączą, dlatego kupiłam sobie również to wydanie :)

      Usuń
  9. Jestem zakochana w tym nowym wydaniu, muszę koniecznie je zdobyć! No i strasznie się cieszę, że w Polsce zostanie wydany taki zbiór opowiadań, bo to na pewno ułatwi mi życie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepszy autor! A to oznacza, że książkę trzeba zakupić w trybie natychmiastowym.❤
    http://i-think-this-book-is-funny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Biedny Apollo. A połamany,brudny, głodny. Ech, ale jak zacznie wygłaszać swoje haiku, to ludziom też zacznę współczuć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wielkie dzięki. Naprawdę, tym tłumaczeniem uratowała życie wielu ludzi. Niech bogowie mają cię w swojej opiece ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. mam pytanie, czy zanim zacznę czytać "Berło Serapisa" powinnam przeczytać najpierw kroniki rodu Kene?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi powiedzieć. Opowiadanie Percy'ego było z jego punktu widzenia, Annabeth tak samo i tam opisywali dokładnie bohaterów "Kronik rodu Kane" (wygląd etc., bo ich nie znali), jednak nie patrzyłam pod kątem osoby, która by nie znała tych postaci. Myślę, że możesz spróbować! Dla Percy'ego i Annabeth też egipska mitologia była nowością!

      Usuń
    2. Choć oczywiście totalnie polecam Ci przeczytanie "Kronik rodu Kane" ♥ To chyba moja ulubiona seria tego autora, jak na razie :D

      Usuń
  14. Witam serdecznie xd
    Zapraszam na mojego bloga:http://szalonehistorienessi.blogspot.com/?m=1
    A twojego bloga będę śledzić i z pewnością się tu pokażę ;)
    Pozdrawiam
    Nessi
    Córka Pana ze Słoneczga

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo