Złodziej miecza - Peter Lerangis


Tytuł oryginału: The 39 Clues: The Sword Thief
Seria: 39 wskazówek
Tom: 3
Liczba stron: 154
Wydawnictwo: Initium

W pościgu za trzydziestoma dziewięcioma wskazówkami obowiązuje tylko jedna zasada: NIE UFAJ NIKOMU. Lecz kiedy w poszukiwaniu trzeciej wskazówki czternastoletnia Amy Cahill i jej młodszy brat Dan trafiają do Japonii, są zdani na pomoc niesłownego wuja Alistaira Oh. Czy będą tak naiwni, by podjąć z nim współpracę? Gra toczy się o najwyższą stawkę, więc Amy i Dan mogą nie mieć wyboru. W rodzinie Cahillów sojusze z krewnymi bywają jednak śmiertelnie niebezpieczne…

Trzeci tom nietuzinkowej serii pełnej akcji i zagadek zatytułowany jest "Złodziej miecza". Akcja rozpoczyna się dokładnie w miejscu zakończenia części drugiej. Amy i Dan są właśnie w drodze do Japonii, gdzie prawdopodobnie może znajdować się kolejna wskazówka. Bezwzględni członkowie rodziny, o których do niedawna nie mieli pojęcia, depczą im po piętach i są gotowi na wszystko, aby wyeliminować ich z gry.

Choć seria ma wiele tomów, co może niektóre osoby stopować, to jednak ja nie żałuję rozpoczęcia swojej przygody z"39 wskazówkami". Właściwie to bardzo się cieszę, że ktoś wydał te książki w Polsce! Na wzór amerykański wraz z premierą "Labiryntu kości" ruszyła rozgrywka online, do której można dołączyć w każdej chwili. Z pomocą wskazówek zawartych w książkach użytkownicy rozwiązują zagadki na różnych poziomach trudności, a wraz z premierą następnej części losowane są świetne i pasujące tematycznie nagrody! Zagadek jest oczywiście trzydzieści dziewięć. Aby dołączyć do gry potrzeba tylko książek, a trzeba dodać, że ceny poszczególnych tomów są bardzo przystępne, lecz też zbyt wiele stron te książki nie mają. Na szczęście, choć ich tak mało, to i tak nie ma czasu na przyswojenie sobie tego faktu, ponieważ akcja pędzi tak szybko do przodu, że zauważamy to dopiero na ostatniej stronie czując zawód, że ta niesamowita przygoda właśnie się skończyła. Tak właśnie jest z każdym tomem. Powstają więc dwie korzyści z czytania tej serii: mamy zabawną i ciekawą książkę do przeczytania i sami możemy wziąć udział w wyścigu za 39 wskazówkami.

Seria zauroczyła mnie z kilku powodów. Po pierwsze, choć historia skierowana jest do młodszych czytelników, to myślę, że książki mogą zaciekawić każdego, ponieważ akcja toczy się w wielu miejscach, a bohaterowie podróżują z kraju do kraju! Mamy tutaj najróżniejsze zabytki, ciekawostki historyczne, kulturowe i architektoniczne. Nie zabraknie też legend i kosmicznie wręcz trudnych zagadek do rozwiązana. W samym "Złodzieju miecza" bohaterowie są w dwóch różnych krajach azjatyckich! Uwielbiam, gdy mogę odkrywać świat za pomocą książek!


"-Jestem po prostu bardziej nieśmiały.(...)
-A ja jestem angielską królową.
-Faktycznie trochę przypominasz pomarszczoną nudziarę."

W "39 wskazówkach" mamy różnorodnych i bardzo interesujących bohaterów, a najważniejszą dwójkę Any i Dana nie da się nie polubić. Rodzeństwo jest naprawdę urocze i zabawne, więc przeżywanie kolejnych przygód z tą dwójką, ich odjazdową opiekunką i bardzo wybrednym kotem, to czysta przyjemność czytania!

"Złodziej miecza" jest dla mnie najsłabszym tomem z tych dotychczas przeczytanych, choć i tak oceniam go wysoko. Już nie mogę się doczekać, gdy zdobędę "Sekret grobowca" i wezmę się za lekturę! Polecam serię zwłaszcza osobom, które mają młodsze rodzeństwo nie będące specjalnymi fanami czytania. "39 wskazówek" zainteresuje każdego małolata, ponieważ książki są krótkie i mają przyjemny format. Mojej młodszej siostrze spodobały się bardzo.

Ogólna ocena: 7/10.

1. "Labirynt Kości" Rick Riordan RECENZJA
2. "Fałszywa nuta" Gordon Korman RECENZJA 
3. "Złodziej miecza" Peter Lerangis
4. "Sekret grobowca" Jude Watson
5. "Czarny krąg" Patrick Carman
6. "In Too Deep" Jude Watson
7. "The Viper's Nest" Peter Lerangis
8. "The Emperor's Code" Gordon Korman
9. "Storm Warning"Linda Sue Park
10. "Into The Gauntlet" Margaret Peterson Haddix
11. "Vespers Rising" Rick Riordan
+ "The Black Book of Buried Secrets" Rick Riordan

Sophie di Angelo

7 komentarzy:

  1. Słyszałam co nieco o tej serii, możliwe, że sięgnę, bo pomysł wydaję się ciekawy do tego poszczególne części są pisanie przez różnych autorów, zastanawiam się jak im się udało zgrać wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, nie czytałam poprzednich części i jakoś nie czuje się do nich przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria wydaję się ciekawa, plusem dla mnie jest to, że niektóre części piszę Rick Riordana, bo uwielbiam tego pisania. Raczej serii nie będę kupować, jeżeli trafie w bibliotece to fajnie, jeżeli nie to odpuszczę. Jak dla mnie trochę za dużo tomów. Bardzo spodobała mi się brązowa okładka, ciekawa ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam, że już tyle książek zostało napisanych z tego cyklu. Osobiście nie miałam do czynienia z żadną z nich, ale mam nadzieję, że niebawem to się zmieni i wszystkie te tomy zagoszczą u mnie na półce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cś mi świta, gdzies juz widzialam ten tytul.

    OdpowiedzUsuń
  6. Złodziej miecza też wydawał mi się najsłabszy, raczej poleciłabym tę serię mojej młodszej siostrze :) Ale mimo to, gdy będę miała dostęp do kolejnych tomów, z chęcią je przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że seria by mi się spodobała. Czytam tu o niej pierwszy raz, ciekawa jestem zdania innych o niej.

    Pozdrawiam,
    Gosiek
    http://blask-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo