Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

-Czuję, że zbliża się haiku.(...) 
[Apollo] odchrząknął i uniósł w dramatycznym geście jedną rękę. 
W śniegu się trawa zieleni. 
Artemis woła o pomoc. 
Ależ ze mnie ciacho. 
Uśmiechnął się do nas promiennie, czekając na oklaski. 
-Ostatni wers jest za krótki - oznajmiła Artemida.(...) 
-Naprawdę? 
-Naprawdę. Co byś powiedział na "Ależ ze mnie przemądrzały typ."? 
-Nie, nie,to za długie. Hmmmm - zaczął coś mamrotać pod nosem.(...) 
-Mam - wykrzyknął Apollo.- "A ze mnie ciacho nieziemskie" ma właściwy rytm.- Skłonił się, bardzo z siebie zadowolony.(Klątwa Tytana)

Oto nadszedł ciąg dalszy Miesiąca... z Rickiem Riordanem! W jednym poście przedstawię Wam jedną z moich ulubionych serii i równocześnie pierwsze książki autorstwa Ricka, jakie przeczytałam oraz zachęcę do zapoznania się z tymi niezwykłymi powieściami.

"- Wyjaśnijmy więc może kilka spraw - powiedziałem. 
- Mam iść do Podziemia i stawić czoła Panu Umarłych. 
- Tak - odpowiedział Chejron. 
- Znaleźć najpotężniejszą broń świata. 
- Tak. 
- I odnieść ją z powrotem na Olimp przed letnim przesileniem, czyli za dziesięć dni. 
- Mniej więcej."(Złodziej Pioruna)

O czym jest seria? Percy Jackson zdecydowanie nie jest zwyczajnym dwunastolatkiem. Już po raz piąty wyleciał ze szkoły, a do tego dziwne rzeczy dzieją się z wodą w jego towarzystwie... Gdy najlepszy przyjaciel chłopca okazuje się być satyrem, a matka zostaje porwana rozpoczyna się wyścig z czasem... Percy jest dzieckiem greckiego boga Posejdona, dzieckiem, które z powodu złożonej przysięgi nigdy nie powinno się narodzić. Nieświadomy niczego chłopak zostaje oskarżony o kradzież Pioruna. Musi złapać złodzieja i wciągu dziesięciu dni zwrócić własność Zeusowi lub sprawy mogą potoczyć się bardzo źle.
Starożytna przepowiednia właśnie zaczęła się wypełniać... Mityczne zło powstaje z odmętów Tartaru...

"- Ty jesteś ten kolo od wina? Niemożliwe! 
Pan D. odwrócił wzrok ode mnie i rzucił chłopcu nienawistne spojrzenie. 
- Kolo od wina? 
- Dionizos, zgadza się? O, rany! Mam twoją figurkę 
- Moją figurkę? 
- W mojej grze. Magia i Mit. I hologramową kartę! No i mimo, że masz tylko jakieś pięćset punktów ataku i wszyscy myślą, że jesteś największym cieniasem z bogów, moim zdaniem masz ekstra moce!"(Klątwa Tytana)


Bogowie żyją jak gdyby nigdy nic w XXI wieku w Ameryce i mają się dobrze?! Co więcej dalej płodzą potomków? Świat, który znamy ma drugie dno, jednak nie dostrzeżecie go, ponieważ przed oczami zwykłych śmiertelników chroni magię mgła! Chyba, że jesteście dziećmi półkrwi, a wtedy cóż... macie naprawdę sporo kłopoty! Gdyż istnieje jeszcze druga strona medalu. Nie tylko bogowie przetrwali. Mityczne potwory wciąż istnieją i polują na młodych herosów, którzy stanowią dla nich dobre kąski...

Rick Riordan w swoich książkach powołał do życia nie tylko bogów z całą ich potęgą i przywarami, ale również mityczne kreatury oraz oczywiście artefakty. Z tych powieści dowiedziałam się więcej o mitologii niż kiedykolwiek w szkole. Mało tego! Autor wspomina niejednokrotnie o stworzeniach lub wydarzeniach, których próżno szukać w internecie. Wszystko opisane jest w tak prosty, przystępny, a niejednokrotnie zabawny sposób, że czytanie to sama przyjemność! To właśnie czyni serię szczególną! Teraz, gdy mam za sobą już wiele książek z mitologicznymi wątkami, mogę Wam powiedzieć z całą pewnością, że Rick Riordan wykreował najlepsze z nich!

"Hej, powiedziałem. Przyszedłem, żeby oczyścić wasze stajnie. Fajnie, co? 
Tak! odpowiedział koń. Wejdź do środka! Zjemy cię! Pyszny heros! 
Jestem synem Posejdona, zaprotestowałem. On stworzył konie. 
Zazwyczaj to oświadczenie zapewnia mi specjalne traktowanie w końskim świecie. Nie tym razem.
Tak! przytaknął koń z entuzjazmem. Posejdon też może wejść. Zjemy was obu. Owoce morza!" (Bitwa w Labiryncie)

W serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" macie gwarantowany: ubaw po pachy, śmianie się do łez(i to nie raz), niesamowite, zapierające dech w piersiach przygody oraz najlepszych bohaterów, jacy mogą być! Oczywiście jest to seria, która dorasta z czytelnikiem. Dlatego mogę polecić ją czytelnikom w każdym wieku. Nie zniechęcaj się tylko dlatego, że bohater w pierwszym tomie ma 12 lat. To nic nie mówi o jakości serii, która jest po prostu fenomenalna. Jeżeli dacie szansę serii na pewno pokochacie Percy'ego( jeżeli nie to niech pożre Was chimera! ;) ). Narracja poprowadzona jest w pierwszej osobie, dzięki czemu mamy zagwarantowane całe mnóstwo zabawnych myśli naszego głównego bohatera. 

Lubicie mitologię? A może uwielbiacie niesamowite przygody? Interesują Was tajemnicze zagadki? Chcecie się dobrze bawić? Macie ochotę na świetną książkę z całą gamą świetnych bohaterów?  Seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" jest dla Was idealna! Naprawdę polecam te powieści absolutnie każdemu! Nie pożałujecie! :)

Ogólna ocena serii: 10/10.



Seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"
1. Złodziej Pioruna
2. Morze Potworów
3. Klątwa Tytana
4. Bitwa w Labiryncie
4,5. Archiwum Herosów
5. Ostatni Olimpijsczyk

"- Percy poznaj Storczyka. Storczyku, to jest Percy. 
Wpatrywałem się z Annabeth w nadziei, że wybuchnie w końcu śmiechem, ale ona była śmiertelnie poważna. 
- Nie zamierzam witać się z różowym pudlem. Spadaj. 
- Percy, ja przywitałam się z różowym pudlem, to ty też się z nim przywitasz. 
Pudel warknął. 
Przywitałem się z pudlem. (...) 
-Skąd Storczyk wie o nagrodzie? - spytałem. 
- Przeczytał ogłoszenie - odparł Grover. - To chyba oczywiste. 
- Jasne - powiedziałem - Co za głupek ze mnie."(Złodziej Pioruna)

Zapomnij o Hogwarcie... Teraz na topie jest Obóz Półkrwi! 

To be continued...

Sophie di Angelo

21 komentarzy:

  1. Hmm, Sophie, masz talent do recenzji. I czuję, że choć Percy Jackson nigdy dotąd mnie nie pociągał, właśnie zaczął. Twoja wina. :D
    Oficjalnie wciągam serię na listę "Muszę przeczytać" :D

    Hmm, Obóz Półkrwi...?
    Brzmi bardzo, bardzo intrygująco. Poproszę coś więcej na ten temat :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka luźniejsza opinia, ale dziękuję. :)
      W następnej notce trochę więcej o bogach i specjalnie dla Ciebie o Obozie Półkrwi. :)

      Usuń
  2. Właśnie przeczytałam pierwszą część i średnio jestem zachwycona. Nie jest źle, ale w sumie szału nie ma.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kolejne tomy spodobają Ci się bardziej. :)

      Usuń
  3. Przeczytałam pierwszą 1 część i na niej się skończyło. Mi jakoś przygody Percego kompletnie nie przypadły do gustu. Pomysł fajny, jednak szkoda,że w główną rolę obsadzono dwunastoletniego chłopca. Może gdyby był starszy, całość nabrałaby dla mnie lepszy wygląd. Ostatecznie jednak nie sięgnę po kolejne tomy. Czytało się dosyć fajnie, ale ta seria to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda. ;_;
      Potem Percy dorasta, więc robi się ciekawiej. ;)

      Usuń
  4. Zanim dowiedziałam się o książce, to obejrzałam film. :P Film bardzo mi się spodobał i na pewno sięgnę po książkę. :) Tym bardziej, że ty, oraz wielu innych ją zachwala. :) O nie.. o Hogwarcie się nie ZAPOMINA! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najpierw widziałam film. :)
      Pewnie, że nie! Hogwart zawsze będzie miał miejsce szczególne w czytelniczych sercach. ;D Ale ta historia już jest zakończona, a przygody Percy'ego nadal trwają w nowej, jeszcze lepszej serii!

      Usuń
  5. Słyszałam o tej serii wiele dobrego, może kiedyś wpadnie w moje rączki, ciągnie mnie do tej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój przyjaciel czytał tę serię i pamiętam, że był pod wielkim wrażeniem :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się wziąć szybko za Ostatniego Olimpijczyka, po przeczytaniu poprzednich części stwierdziłam, że zostawię go sobie na później, bo będę żałować, że już przeczytałam całą serię i nie mam już przed sobą żadnych przygód Percy'ego, ale teraz mi narobiłaś ochotę na czytanie! : ]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie ma? A "Olimpijscy Herosi"? :D Percy powraca w powieści "Syn Neptuna"!

      Usuń
    2. O kurde, to nawet nie wiedziałam! : ]

      Usuń
  8. Świetna recenzja, naprawdę bardzo dobrze piszesz:). Uwielbiam ten niewymuszony humor Riordana, a scena z haiku i Apollem, którą przytoczyłaś, jest genialna :) Pozdrawiam- fanka Percy'ego :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. :3
      Apollo w ogóle jest genialny! <3
      Pozdrawia (psycho)fanka :>

      Usuń
  9. Cztytałam pierwszą czesc tej seri i bardzo mi sie spodobała. Teraz zdałam sobie sprawe, ze musze dokupić reszte, bo bardzo chciałabym sie dowiedziec jak to sie skonczy. Serdecznie polecam :) Lecz Hogwart zawsze dla mnie bedzie najwazniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tę serię, jest cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja ukochana seria! Najpierw usłyszałam o filmie od pani od polskiego, więc zdecydowałam się przeczytać książkę - strzał w dziesiątkę! Geniusz! Mój kuzyn również się zachwycił i teraz ku jego uciesze sukcesywnie zbieram kolejne tomy Olimpijskich Herosów :D Humor Ricka Riordana jest wręcz zabójczy <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, że promujesz tę serię, ja ją uwielbiam i chciałabym, by więcej czytelników ją znała ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie po tym poście mi się przypomniało za co pokochałam serię :D Niestety jakoś tak się składa, że zawsze zapominam kupić "Znaku Ateny" z serii Olimpijscy Herosi. Musze sobie w końcu gdzieś zapisać :P
    A seria jak najbardziej godna polecenia!

    OdpowiedzUsuń
  14. HA! Świetny tekst, a książki też świetne. :D
    Ja najbardziej nie mogę się doczekać kolejnej serii z tego nowszego cyklu, ale bardzo często wracam do Perciego - przyciąga, jak magnes. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo