Miesiąc z... Rickiem Riordanem!

Moja 'mała' kolekcja 
Miesiąc z... Grą o Tron cieszył się dużym zainteresowaniem, dlatego postanowiłam kontynuować projekt i w maju skupić się na jednym z moich ukochanych pisarzy Ricku Riordanie. W tym miesiącu będzie miała premierę jedna z jego książek "Przewodnik po świecie herosów", wybór nie jest więc przypadkowy. :)

Krótko o tym, czym jest akcja.

Miesiąc z... to taki mój mały, autorski projekt. Będę Wam opowiadać szczególnie o jednej z moich ulubionych serii książkowych/autorów/seriali itd. Celem jest zachęcenie, jak największej ilości osób, żeby być może przełamały się lub poznały coś nowego. Robię to dlatego, że nie raz ktoś polecił mi książkę lub serial, który uwielbia, a potem ja sama go pokochałam, tak więc w ten nieco inny sposób chciałabym się podzielić ze światem swoją miłością. ;) Nic nie cieszy mnie bardziej, jak sytuacja gdy ktoś sięgnie np. po Delirium i się w nim zakocha, tak mocno jak ja!

Czego możecie się spodziewać w maju? Przedstawienia Ricka Riordana, recenzji "Pamiętników półbogów", trochę o serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", recenzji filmu "Złodziej Pioruna" oraz ciekawych informacji o ekranizacji "Morza Potworów" oraz wielu ciekawostek związanych z autorem!

Jak zaczęła się moja przygoda z książkami Ricka Riordana? Przypadkowo. Wybrałam się z koleżankami do kina dokładnie 18 lutego 2010 roku na film "Percy Jackson i Bogowie Olimpijcy"(o tak, jestem straszną zapominalską, ale to pamiętam). Był to oczywiście mój pomysł, ponieważ mam lekką 'obsesję' na punkcie wszystkiego, co związane z mitologią. Niestety nie da się tego łagodniej określić. ;) Tak więc film nam się bardzo spodobał, a ja czytając ulotkę zauważyłam, że jest to film na podstawie książki! Kupiłam ją kilka dni później, następnie tom drugi i trzeci, które to przeczytałam po 2 razy pod rząd. Nie muszę mówić, że książki pokochałam? Przepadałam na dobre! Oczekiwanie na "Bitwę w Labiryncie" to była dopiero udręka!

Moja przygoda z Rickiem trwa więc już pełne 3 lata i wierzcie lub nie, ale z każdą przeczytaną książką kocham jego twórczość jeszcze bardziej!

To be continued...

Sophie di Angelo

28 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa kontynuacji:)
    Ja jakoś nie mogę znaleźć "Złodziej pioruna" w księgarni:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do Matrasa ;) zawsze mamy ;)

      Usuń
    2. To może w bibliotece sprawdź? Można w wielu znaleźć. :)

      Usuń
  2. Haha :D zabawne, moja przygoda z Riordanem też zaczęła się od kina :D Potem przeczytałam książki 3, a potem 3 kolejne z Percym. Kolejnych serii nie czytałam, a szkoda :D Może kiedyś, bo Bogów Olimpijskich pokochałam! Ogólnie uwielbiam klimaty mitologiczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *.* Jak kochasz mitologię, to "Kronki Rodu Kane" są idealne dla Ciebie! <3
      A kolejne książki o Persiaczku spodobają Ci się jeszcze bardziej! Z każdą Rick jest coraz lepszy, no i to jedna z serii, która 'dorasta' z czytelnikiem. :D

      Usuń
  3. Riordan jest genialny :) Bardzo fajny pomysł, będę obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej. Bardzo fajny pomysł z "miesiącem z...". Bardzo chętnie poczytam o Rick'u Riordanie, gdyż jest to również jeden z autorów, którego lubię. Co prawda, czytałem tylko trzy jego książki, ale to wystarczyło :) Pozdrawiam i obserwuję bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa dalszej części twojego posta ;) Przeczytałam jak do tej pory całą serię o Percy'm Jacksonie oraz Czerwoną Piramidę. Reszta czeka na półce lub na zakup, ale na pewno wrócę jeszcze do tego świetnego pisarza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam już we wtorek na kontynuację. :)

      Usuń
    2. Będzie jednak w czwartek, ponieważ się nie wyrobiłam. :(

      Usuń
  6. Uwielbiam książki tego autora, zawsze z radością sięgam po kolejną. Czekam na dalsze posty ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, może w końcu się postaram zdobyć kontynuację Kronik Rodu Kane :) Albo Percy'ego przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wchodzę, patrzę... "Czy to Harry Potter?!" i zostałam na dłużej :P Okładki na pierwszy rzut oka bardzo przypominają serię HP. Nie znam tego Pana, ale chętnie po niego sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio podobne? ;o Jakoś nigdy nie patrzyłam pod tym kątem. ;D

      Mam nadzieję, że Ci się spodoba Rick! <3

      Usuń
  9. Gra o tron to już chyba nawet klasyk :) O autorze Ricku nigdy wcześniej nie słyszałam. Miłej lektury!
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na kolejne wpisy i mam nadzieję, że nazwisko zapadnie Ci w pamięć! :)

      Usuń
  10. Uwielbiam Riordana! <3 Z niecierpliwością czekam na kolejny post z tej serii. Swoją drogą bardzo lubię takie projekty blogowe, więc będę śledzic, co wykombinujesz :*
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobry pomysł z "miesiąc z..." a o Ricku Riordanie to słyszałam, ale jeszcze żadnej jego książki nie przeczytałam co zamierzam nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem dlaczego, ale ja nie potrafiłam się wciągnąć w pierwszą część o Percym Jacksonie.. Może dlatego, że najpierw oglądałam film, który nie zrobił na mnie aż tak dużego wrażenia, więc i z książką było podobnie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to też trochę wiek. :D Ja miałam 15 lat i dość luźnie czytałam. Jednak kolejne części naprawdę są coraz lepsze. :D
      Mam nadzieję, że uda mi się Cię przekonać do dania jeszcze jednej szansy Rickowi! <3

      Usuń
  13. Ja również widziałam film przed lekturą. Przyznam się, że wcześniej podeszłam do lektury tomu pierwszego, ale jakoś nie zaskoczyło :( Troszkę poczułam, że to nie dla mnie seria wiekowo.
    Czy jest tak jak z HP - że bohaterowie dorastają w trakcie akcji ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Seria dorasta wraz z czytelnikiem. :)
      Nie martw się wiekiem! Znak 30-latków, którzy kochają tą serię, bo dobrą książkę docenia się w każdym wieku. :)

      Usuń
  14. uwielbiam jego ksiazki i szczerze zazdroszcze ci takiej kolekcji :) milych lektur.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny ten pomysł Miesiąc z... :) Ja jakoś jeszcze nigdy nie zapoznałam się z Rickim Riordanem, ale będę musiała w końcu to zmienić ! Od czego by tu zacząć ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"! Dzisiaj postaram się trochę o niej więcej napisać.

      Usuń
    2. Będzie w czwartek o serii. :)

      Usuń
    3. Ok. Cieszę się :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo