Kim jest Rick Riordan?

Miesiąc z... Rickiem Riordanem

Ten uśmiechnięty pan po lewej to Rick Riordan, autor moich ulubionych książek. Chciałabym dzisiaj przedstawić Wam jego osobę, co ma na celu oczywiście zachęcić Was do zapoznania się z jego twórczością, jak najszybciej!

Pierwsza książka Ricka wyszła w 1997 roku i był to pierwszy tom serii dla dorosłych Tres Navarre, nigdy nie wydanej w Polsce, na co swoją drogą nigdy zanosić się nie będzie. Nie szkodzi, ponieważ ja swoją przygodę z autorem zaczęłam od jego pierwszej młodzieżowej powieści: "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna".

Najlepsze pomysły powstają przypadkiem, powiedział kiedyś ktoś sławny. Jak narodził się Percy Jackson? Otóż najsławniejszy, młody półbóg z dysleksją i ADHD  był historyjką na dobranoc! Gdy Rick dowiedział się, że jego synek Haley ma obie te przypadłości, a czytanie było dla niego problemem, autor chcąc pomóc synowi i rozbudzić w nim miłość do czytania i siłę do zmagań z ułomnościami, zaczął mu opowiadać greckie mity. Pomiędzy kolejnymi opowieściami pojawił się Percy Jackson, współczesny chłopiec będący półbogiem z ADHD i dysleksją. Co dalej stało się z synkiem Ricka dowiecie się z "Pamiętników Półbogów", których recenzję niedługo obejrzycie.

Rick Riordan z zawodu jest nauczycielem, który przez wiele lat uczył w szkołach średnich mitologii greckiej. Właśnie dlatego "Percy Jackson" oraz "Olimpijscy Herosi" się na niej opierają. "Kroniki rodu Kane" powstały na postawie mitologii egipskiej, a w 2015 roku ma się ukazać powieść inspirowana mitami nordyckimi! Ja już nie mogę się doczekać. :)

Uważnie obserwujcie bloga, ponieważ w związku z Miesiącem z... Rickiem Riordanem przygotowałam dla Was niespodziankę! Szczegóły niedługo!

Sophie di Angelo

17 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia, że taka była geneza serii o Percym.
    Niestety widziałam tylko jakąś część filmu, która mnie nie zachwyciła. Ale i tak mam w planach w końcu przeczytać coś jego autorstwa - w końcu pisarz przypadkiem nie zdobywa tylu fanów. :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam w empiku i bardzo ciągnie mnie do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Ricka Riordana, mogę go czytać bez końca, jednak za każdym razem znajduję w środku coś nowego, a to ciekawy cytat czy przesłanie. Nawet nie wiedziałam że wyjdzie nowa seria, już się nie mogę doczekać !
    Bardzo lubię Twoje akcje miesiąc z ... oby dalej z nimi :D

    Serdecznie pozdrawiam
    Ola :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się pomysł na taki post. Sama uwielbiam Ricka Riordana, geniusz po prostu! Uważam, że warto zachęcić ludzi do zapoznania się z jego twórczością, bo naprawdę warto. Pozdrawiam i czekam na dalszy rozwój akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam i "Kroniki Rodu Kane" i "Percy'ego Jacksona". Też jest jednym z moich ulubionych autorów :D
    Serio ma być książka inspirowana mitologią nordycką? Już nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  6. Percy, Percy, Percy! Uwielbiam :D Co do niespodzianki - konkurs jakiś? Mam nadzieję! :D + Boski szablon :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :>

      Już niedługo się dowiesz, co to będzie. ;3

      Usuń
  7. Jeden z moich ulubionych autorów. Fajnie, że mają powstać książki na podstawie mitów nordyckich, nie mogę się doczekać. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Rick jest moim najukochańszym autorem, jego książki są niesamowite.

    Zapraszam do siebie: in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Może zabrzmi to głupio, ale chcę się dowiedzieć, czy seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" i "Olimpijscy Herosi" jest o tych samych bohaterach? Wiem, ze to głupie, ale muszę przyznać nie wiem!
    zapraszam do siebie: alezaczytana.blogspot.com
    Już nie mogę doczekać się niespodzianki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie głupie pytanie! Odpowiedź brzmi tak i nie. Olimpijscy Herosi są kontynuacją Percy'ego choć znani nam bohaterowi pokazują się dopiero od drugiego tomu. Mamy więc nowe postacie i o wiele trudniejszą misję. ;)

      Usuń
  10. Ja słyszałam o książce w której olimpijscy herosi spotykają egipskich magów... nordycka mitologia- baaardzo chętnie :) Napiszmy do pana Riordana, niech kiedyś weźmie na warsztat polskie legendy.
    Bardzo pomysłowa akcja, dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale to nie książka, tylko krótkie 40-stronicowe opowiadanie zatytułowane "Syn Sobka", które już jest tłumaczone na polski. :)
      Kto wie, co będzie na tapecie w przyszłości u Ricka! ;)

      Usuń
  11. No,no. Nie wiedziałam, że Percy tak się narodził. Och..chyba muszę jednak jego książki przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo