"Cień Węża" Rick Riordan

Tytuł oryginału: The Serpent's Shadow
Seria: Kroniki rodu Kane
Tom: 3
Ilość stron: 418 ze słowniczkiem
Wydawnictwo: Galeria Książki

"-Jak długo trwała twoja nauka, Walt?
-Siedem lat-odparł.-Prawie osiem.
-A czy zostałeś uznany za godnego polowania ze mną na żelki?
-Och... nie."

Odwlekłam dzień sięgnięcia po "Cień Węża", chociaż jest to książka, której recenzje chcieliście poznać najbardziej. (WYNIKI ANKIETY) Nie mogłam więc dłużej zwlekać i z radością zabrałam się za czytanie!
Książki Ricka Riordana kupuję w ślepo. Nie zastanawiam się i z niecierpliwością czekam na kolejne jego powieści. Wrażenie, jakie na mnie nie już wywarła jego twórczość sprawiają, że stałam się oddaną fanką. I wiecie co? Nigdy nie okazało się, żebym kupiłam kota w worku. 

"Cień Węża" jest trzecim tomem trylogii "Kroniki rodu Kane", opowiadającej losy rodzeństwa Sadie i Cartera, który są egipskimi magami i podążają zakazaną ścieżką bogów. Przed nimi najważniejsze zadanie. Muszą znaleźć sposób na pokonanie boga Chaosu Apopisa. Najlepiej bez poświęcania swoich  żyć. Jednak jedyną szansą na suksce, jest zaufanie obłąkanemu duchowi potężnego maga, który oczywiście może im pomóc jeżeli ich najpierw nie pozabija. Trzeba być szalonym, żeby podjąć się tego zadania. Cóż... możecie nazwać ich szaleńcami.  
OSTRZEŻENIE
"Muszę was ostrzec, że ta trzecia opowieść jest najbardziej niepokojąca z dotychczasowych. Taśma dotarła do mnie w spalonej szkatułce przeoranej pazurem oraz ze śladami zębów, których tutejszy zoolog nie był w stanie zidentyfikować. (...) Przeczytajcie, a sami przekonacie się dlaczego."

Tym uroczym akcentem rozpoczynam kolejną boską przygodę z rodzeństwem Kane! Na uwagę zasługuje oryginalny sposób "zapisu". Jest to oczywiście relacja pierwszoosobowa prowadzona raz z punktu widzenia Cartera, a raz z Sadie, jednak spotykamy zabawne przerywniki "nagrania", gdy rodzeństwo opowiada o swoich przygodach, a to drugie ma coś do dodania :D. Dodajmy do tego zabawne nazwy rozdziałów i już mamy coś naprawdę ciekawego! A zabawy z książką jest wiele. Nie raz wybuchniecie ze śmiechu, co Wam zapewniam, ponieważ humor jest cechą charakterystyczną twórczości Ricka Riordana. Dzięki temu jego książki są lekkie i przyjemne, a mroczne przygody zostają złagodzone sporą dawką śmiesznych sytuacji i myśli bohaterów. Ubaw gwarantowany!

"- Ojej. Jutro koniec świata? A w piątek mieliśmy mieć bingo. Moje biedaczyska będą bardzo rozczarowane...
Spojrzała w kierunku plaży, na swoich zdziecinniałych podopiecznych, z których wielu śliniło się we śnie, zjadało czarny piasek lub usiłowało rozmawiać z lawą."



Za co jeszcze kocham Ricka? Oczywiście za mitologię! A jest jej tutaj sporo. Mamy możliwość zapoznania się z wieloma egipskimi bogami, mitami, miejscami, przedmiotami, proroctwami itd. itd. A wszystko to autor przekazuje w tak łatwy i przystępny sposób, że fakty same się zakorzeniają, więc można by powiedzieć, że Rick połączył pożyteczne z baaardzo przyjemnym. ;) A do tego świetnie mu to wyszło. Co tu dużo mówić, uwielbiam styl pisania pana Riordana. Pisze nie jak dorosły o nastolatkach i ich wewnętrznych rozterkach , tylko jak nastolatek. Czasami zapominam, że czytam książkę napisaną przez dorosłego. 


Świetnie skonstruowana fabuła, pędząca akcja, niesamowici bohaterowi, których pokochacie, mitologia, humor i wiele więcej... To wszystko w tylko jednej książce! A jak dodacie do tego iście boską okładkę, to wychodzi nam "Cień Węża"! Dlatego gorąco polecam do zapoznania się z całą serią "Kronik rodu Kane", jak i z pozostałą twórczości Ricka Riordana, bo warto! I mogę się pod tym podpisać! Jeszcze niepewni? Rzucam Wam wyzwanie! Czy odważysz się podążyć zakazaną ścieżką bogów?

Ogólna ocena: 10/10!

Trylogia "Kroniki rodu Kane":

1. Czerwona Piramida


2. Ognisty Tron


3. Cień Węża <---






Z dedykacją dla Elen! ;*

Za książkę dziękuję wydawnictwu Galeria Książki (wygrane w konkursie na stronie rickriordan.pl)

Sophie di Angelo

28 komentarzy:

  1. Z chęcią przeczytałabym coś tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mówię od razu że przeczytałam tylko początek Twojej recenzji żeby za bardzo nie poznać fabuły. Ja do tej pory przeczytałam tylko jeden tom tej serii, ale Rick to jeden z moich ulubionych autorów i na pewno nie przejdę obok tej książki obojętnie ;] Nie mogę się doczekać na kolejne tomy - potrzebuję tylko czasu ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdradzałam za wiele, tylko opis można ominąć, tj. 2 akapit. :3

      Usuń
  3. Jakby to napisał ktoś inny, to bym powiedziała nie... Bo mitologia mnie średnio kręci, a przygodowe książki bez jakichś romansów czy wątków psychologicznych, tylko takie o nastolatkach, czytam rzadko. Ale masz dobry gust, więc coś w tym musi być, a po nowe rzeczy też trzeba sięgać! Poza tym w końcu zrozumiałam o co chodziło z tymi żelkami! <3 Humor jest, a to dobrze, okładka olśniewająca ( te kolory!) a wyzwanie przyjąć muszę! Tak więc przeczytam, na pewno! Jak mi się uda :D + dziękuję za dedykację, masz ode mnie "Kwiaty na poddaszu"! ;* Ciągle odświeżam tę reckę i nie mogę się doliczyć 6 obrazków xD Poza tym nie mam pojęcia o co chodzi z tym jakże tajemniczym szyfrem:nbsp="nbsp"> Jednak wiem, że pewne pytania lepiej pozostawić bez odpowiedzi, tyle że nie mogę przestać pisać tego komentarza, przepraszam :v Do zobaczenia teraz na fejsie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nioch, nioch!
      Są romanse, ale nie takie, jakie można znaleźć w paranormal romance. :D Ach cieszę, się podejmiesz wyznanie! (Kiedyś xD)
      Obrazki naprawiam no, a to "nbsp="nbsp">" samo się dodaje, już 7 raz usuwam. -.-
      Mój Łowco Żelek! :D
      Ach dziękuję za taki komentarz! :v

      Usuń
    2. Myślałam, że to nbsp to jakiś skrót typu "najlepsze blogerki szkoły podstawowej" o.O albo niebezpieczne (tu była żelkowa kombinacja). A na obrazki czekam, napraw! xD Dziękuję za dyplom, śliczny jest, jestem Ci dozgonnie wdzięczna! <3 Liczę na rewanżyk, hihi :v

      Usuń
    3. Proszę bardzo. :3
      W końcu dotrę na Twojego bloga. :v
      Podaj żelkową kombinację! :D
      Hahahahahahaha!

      Usuń
    4. Hahahahahhahah dalej zdjęć brakuje! Seeeer :v A kombinacji ja nie znam, ty jesteś specem od żelków :P

      Usuń
    5. Coś wymyślę! :D A zdjęcia już są i działają, ajajajajajajaj!
      :v

      Usuń
    6. Kupiłam dzisiaj pierwszą część, dasz wiarę?! Przez Ciebie! :D

      Usuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Niestety u mnie w bibliotece nie ma żadnej, może kiedyś jakąś kupię...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nie czytałam ani jednej książki Riordana i - co więcej - raczej nie zamierzam. Dlatego mój komentarz skupi się na fakcie, że jak zwykle napisałaś dobrą recenzję, którą dobrze się czyta :)

    Ja też chcę dedykację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie Sophie kocha najbardziej, bo mam w sobie naturę łowcy! <3

      Usuń
    2. Dedykację, dyplom i co jeszcze? Zasłużysz, jak przeczytasz Ricka. xD Love you~!

      Usuń
    3. Nie pisz tak publicznie, bo Angie się obrazi i zamknie w sobie. xD

      Usuń
  6. niestety nie czytałam żadnej książki tego autora, zatem odpuszczam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O serii pierwszy raz słyszę. Nie w moim guście, dlatego nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi to wszystko niezwykle interesująco. Na tyle, że chyba dam autorowi szansę, może przekonam się w końcu do gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na razie sobie jednak odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieje, że w końcu przyjdzie mi przeczytać tą serie.
    Bardzo lubię tego autora i jego styl.
    Bogowie, mity i proroctwa? No mój konik;)
    Recenzja jak zawsze cudnie napisana;*
    Kocham odwiedzać twojego bloga♥
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam1 twórczość tego autora, dlatego i za tą książką juz się rozglądam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogólnie uwielbiam twórczość Riordana, ale ta seria jakoś mi nie podchodzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham Twoje recenzje! :) Bardzo przyjemnie się je czyta! Książka chyba nie dla mnie, przez tą mitologie nieszczęsną.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nie skończyłam czytać a już kocham tą ksiażkę xD

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam pierwszy tom tej serii. Tym bardziej cieszę się z tak wysokiej oceny tomu trzeciego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepraszam za "zerżnięcie". Czasem po prostu nie mam pojęcia, co napisać, a tu ujęłaś to w tak fajny sposób. Tekst został już zmieniony. Jeszcze raz : sory.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za recenzję 3 części ! Przeczytałam dwie pierwsze i muszę przyznać ,że są świetne chociaż nie kręcą mnie książki przygodowe :) Za kilka dni na pewno udam się do księgarni po tom trzeci . :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo