Odkąd Cię nie ma - Morgan Matson

Tytuł oryginału: Since You've Been Gone
Powieść w jednym tomie
Liczba stron: 358
Ocena: 8/10
Dla fanów: Rainbow Rowell

Prawdziwa przyjaźń objawia się tym, że przyjaciele wyciągają z Ciebie to co najlepsze. Powoli wychodzisz ze swojej strefy bezpieczeństwa, aby robić rzeczy, do których nigdy nie miałaś odwagi. Co byś jednak zrobiła, gdyby tuż przed rozpoczęciem lata zniknęła Twoja przyjaciółka i zostawiła Ci tajemniczą oraz trudną listę zadań do wykonania?

Życie Emily diametralnie się zmieniło, odkąd pojawiła się w nim Sloane. Wcześniej nie chodziła na imprezy, nie rozmawiała z chłopakami, a kolejne dni były nudne i przewidywalne. To lato zapowiadało się fantastycznie, jednak Sloane zniknęła i zostawiła jej, jak co roku, listę zadań do wykonania, których Emily na pewno sama z siebie by nigdy nie zrobiła. Może jednak się okazać, że to doprowadzi ją do przyjaciółki, więc czas podjąć wyzwanie!

Przyznam, że na początku książka "Odkąd cię nie ma" gdzieś mi umknęła, ale po przeczytaniu opisu zaczęłam interesować się historią, choć jeszcze trochę się wahałam, czy jest na pewno dla mnie. Jednak ciekawość zwyciężyła, a fakt że fabuła skojarzyła mi się z "Playlist for the death" oraz "Trzynastoma powodami" dodatkowo mnie zachęciła.

"Odkąd cię nie ma" jest jednak zupełnie inna od wspomnianych wyżej tytułów, ale i tak bardzo mi się spodobała, tym bardziej, że rzadko czytam podobne książki, dlatego wyjątkowo łatwo wczułam się w historię Emily, której szalone wakacje właśnie się rozpoczęły, a która z dnia na dzień okazała się być totalnym odludkiem... Jej życie kręciło się wokół pięknej, pewnej siebie Sloane, a teraz przesiedziała w kącie całą imprezę, która była jednym z zadań do wykonania, zastawiając się, co ze sobą zrobić...

Trzynaście zadań, które Emily ma do wykonania również w pewnym sensie wywracają jej życie do góry nogami. Robi rzeczy, do których nigdy nie miałaby odwagi, a do tego w czasie tej przygody poznaje kilka osób, na które wcześniej nie zwracała uwagi. Zaprzyjaźnia się z dziewczyną, która pracuje w pizzerii tuż obok lodziarni, w której Emily znalazła wakacyjne zajęcie. Poznaje bliżej chłopaka, który jest najlepszym uczniem w szkole i okazuje się być zupełnie inny, niż sądziła przez te wszystkie lata. Oraz jego szalonego przyjaciela, który jest pięknym komediowym aspektem w tej opowieści.

Gdybym miała określić książkę "Odkąd cię nie ma" jednym słowem, wybrałabym przymiotnik: słodka. Oczywiście historia daje do myślenia. Obserwowanie przemiany Emily daje prawdziwą nadzieję. a wykonanie wszystkich zadań z listy doprowadza ją do ciekawego punktu w życiu. Moje serce dosłownie napełniło się otuchą po przeczytaniu ostatniej strony i dlatego tak bardzo cieszę się, że sięgnęłam po powieść "Odkąd cię nie ma". Czasami potrzebujemy książki, która doda nam tak po prostu pozytywnej energii.

"Odkąd Cię nie ma" to powieść, która szczególnie może zainteresować fanki Morgan Matson, której książki wydaje wydawnictwo Jaguar, a ja zaczynam żałować, że nie sięgnęłam po nie, gdy miałam okazję. Będę musiała to zmienić, gdy poczuję ochotę na przeczytanie podobnej, odżywczej dla duszy, lecz równocześnie w pewnie sposób słodkiej i niewinnej książki. A wszystkim, którzy również nie mieli przyjemności z tą autorką, zachęcam do przyjrzenia się temu tytułowi!

Sophie di Angelo

9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię książki pani Matson, po tą na pewno sięgnę. Skojarzenie z "Trzynastoma powodami" bardzo pozytywne:)
    Pozdrawiam
    Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wrażenie, że zupełnie nie spodobałabym się ta książka, a bohaterka by mnie irytowała, ale z chęcią przekonam się na własnej skórze czy przypuszczenie jest dobre ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami i z takiego powodu warto sięgnąć po książkę :D

      Usuń
  3. Nike przepadam za tą autorką, ale sama książka zapowiada się świetnie.
    Zapraszam do mnie! :)
    canevautrien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka już do mnie jedzie. Cieszę się, że nie jest podobna do "Trzynaście powodów", bo książka mi się nie podobała.
    Wkrótce trafi w moje ręce - już nie mogę się doczekać!
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście uwielbiam "Trzynaście powodów", bardzo mocna historia. Jednak "Odkąd Cię nie ma" jest inna i nadal ma w sobie coś interesującego.

      Usuń
  5. Książka zapowiada się świetnie!
    http://i-think-this-book-is-funny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy słodka książka mi się spodoba, ale warto to sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że zaryzykuję i kiedyś po nią sięgnę :) Okładka przywodzi mi na myśl "Morze Spokoju", które ubóstwiam <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo