Miesiąc z... Harrym Potterem!

Źródło: iwantcovers.com
W sierpniu zeszłego roku szukając sobie lektury na wyjazd wakacyjny, postanowiłam, że będzie to Harry Potter. Od zawsze uważałam się za fankę, chociaż serię przeczytałam tylko raz, a wiem, że są osoby, którym książki zaczęły się rozpadać od częstego czytania. W momencie, w którym zaczęłam czytać uświadomiłam sobie dwie rzeczy: pamiętam doskonale tak wiele szczegółów, jak na przykład to, że Harry jadł lody cytrynowe w zoo oraz fakt, że wciąż kocham tę serię i będzie tak zawsze.

Nie posiadam własnych książek Harry'ego Pottera, ponieważ można powiedzieć, że zawsze miałam bana na tą serię. Rodzice uważają, że magia jest zła, więc czytanie o niej też jest złe, chociaż ja od zawsze uważałam, że to kwestia tego, w co się wierzy, ale to akurat temat na inną dyskusje. Nie zmienia to faktu, że książkę zaczęłam czytać w trzeciej klasie podstawówki, co daje nam dziesięć lat od dzisiaj. Pamiętam, że zakładałam na wypożyczane książki inne okładki oraz chowałam je po domu (co nie zmienia faktu, że złapano mnie z "Więźniem Azkabanu" i miałam karę stulecia). Pamiętam, że jeździłam do babci oglądać filmy, gdy leciały na TVNie, ponieważ o kinie mogłam zapomnieć. Co sprawiło, że filmy też widziałam raz w życiu (no dwa, po ponownym obejrzeniu w grudniu zeszłego roku).

Miesiąc z... Harrym Potterem to będzie pewnego rodzaju hołd dla tej serii. Nie zamierzam pisać typowych recenzji, bo jest to chyba najczęściej recenzowana seria ever, dlatego moje teksty będą się składać raczej ze wspomnień, spostrzeżeń, teorii, ciekawostek i anegdotek. Od fanki dla fanów. Planuję jednak nie tylko napisać o samej serii oraz filmach. Zdobyłam/przeczytałam wiele pozycji dodatkowych, o których też chcę wspomnieć, przygotowałam tagi oraz różne rankingi. Najprościej mówiąc będzie tego dużo i na pewno nie zmieszczę się w marcu, spokojnie obstawiam, że będę się z tym ciągnąć do maja włącznie. Przygotujcie się na dużo potterowych postów; będzie magicznie.

Na dobry początek mam dla Was Harry Potter Top Tag, który przygotowałam wraz z moją najwspanialszą Victorią. To krótki filmik i zachęcam Was do napisania swoich top, pytania są w opisie filmiku, a ja chętnie porównam swoje odpowiedzi. :)

Let the magic begin!

Sophie di Angelo

15 komentarzy:

  1. Miesiąc z najcudowniejszym Harrym :) tak długo na to czekałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Harry Potter! Bogowie, jak ja go kocham, a nawet nie tyle go, co całą serię. Każda postać ma swój urok, jest dopracowana, inna, "świeża". Ten cały świat, stwory, zaklęcia, nauczyciele, Tom Riddle... No nic dodać, nic ująć :3
    I mogłabym tak długo, też jetem Potterhead, ale oszczędzę Ci moich wywodów nad wspaniałością tej serii.
    Dzięki niej zaczęłam czytać książki :')
    Całuski carmel

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł!!!
    Ja również uwielbiam całą serię o Harrym. Nie mogę się już doczekać twoich postów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd mi ciągle, że nie przeczytałam HP...

    OdpowiedzUsuń
  5. Naturalnie seria o Harrym Pottterze mnie wychowała i przekazała unikatowe wartości, które stworzyły mnie jako dziecko. Filmik obejrze w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Już się nie mogę doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wstyd się przyznać, ale jestem fanką Harrego od samego początku a książek nie czytałam :( bardzo, bardzo chce mieć je na półce ;) super na pewno będę stałą czytelniczką miesiąca z Harrym Potterem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Głupio mi, bo wychowałam się na filmach, a nigdy nie czytałam książek o Harrym, bo jakoś się zebrać nie mogłam. Mam pomysł, żeby zrobić sobie wakacje z Harrym Potterem, ale nw jak to wyjdzie... Teraz czuje wyrzuty sumienia. Ale filmy uwielbiam i z niecierpliwością czekam na serie postów :)
    http://zapachstron.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Harry Potter to lektura , a właściwie ta seria, która nigdy się nie nudzi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Siostro! Moja mama też ma bzika na punkcie tego, że HP to zło. Rozumiem ją trochę, bo może nakłaniać do okultyzmu, ale przecież magia nie jest najważniejszym aspektem w tej powieści. Wiec mimo to, że jestem osobą wierzącą i praktykującą, to z tej serii nie zrezygnuję nigdy (niestety, o jej kupnie mogę tylko pomarzyć...).
    Moje odpowiedzi:
    1. Książki bezprecedensowo - tym bardziej, że czytałam je, kiedy jeszcze nie wiedziałam, że filmy powstały.
    2. "Harry Potter i więzień Azkabanu", a zaraz później "Insygnia Śmierci" - bo uwielbiam Syriusza, a ostatnia część wywołała we mnie najwięcej emocji.
    3. Znowu "Więzień Azkabanu". :)
    4. Syriusz Black i Snape.
    5. Jak wyżej - nigdy nie wybaczę tego autorce...
    6. "Więzień Azkabanu" - oprócz niej grałam jeszcze tylko w "Czarę ognia"
    7. Nie mam ulubionej. :)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Harry Potter był ze mną od zawsze. <3 O ile po książkę sięgnęłam dopiero w 1 klasie gimnazjum (no, z 3-4 lata już będzie) a serię zakończyłam dopiero w zeszłym roku, to byłam, jestem i będę fanką.

    Wciąż uważam, że rodzice schowali mój list z Hogwartu :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja HP czytałam kiedy wychodziły jeszcze u nas tomy jako premiery, a w Gazecie Wyborczej były publikowane kolejne rozdziały "Czary Ognia" - tak przedpremierowo :) Czytając HP miałam 13 lat, teraz mam 26 :D Ależ czasu minęło :D Rodzice też nie chcieli abym to czytała, ale zdołałam ich przekonać ;) Także na premiery filmów mogłam chodzić do kina, a dni do dnia premiery odliczałam na cztery / trzy miesiące przed.

    1. Książka czy film? -> Absolutnie książka!
    2. Ulubiona część serii? -> "Czara ognia" i "Komnata Tajemnic"
    3. Ulubiona część filmu? -> "Czara Ognia"
    4. Ulubiona postać? - > Harry (oczywiście)
    5. Śmierć którego bohatera najbardziej Cię wzruszyła? -> Rodziców Harry'ego (z retrospekcji) a z akcji teraźniejszej powieści to Dumbledora, bo Syriusza aż tak nigdy za specjalnie nie lubiłam (zawsze go podejrzewałam)
    6. Ulubiona potterowa gra? -> Oczywista oczywistość -> Quidditch
    7. Ulubiona ścieżka dźwiękowa? -> Hmm, najczęściej słuchałam tej do "Kamienia Filozoficznego" (CD posiadałam zaraz po premierze filmu), więc chyba ta. Lecz tak z trailerów oraz scen filmu to... "Czara Ognia"
    P.S.: Wydaje mi się, że o co nie będziesz pytać w tym cyklu, to wyjdzie mi odpowiedź: "Czara Ognia" :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja takze uwilbiam Harrego. Czytałam całą serie z trzy razy i mam ochote na kolejny raz. Filmów to nawet nie wiem ile razy oglądałam. Ja tak fanka, a i tak nadal nie mam książek na mojej półce... :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam! Nie mogłaś chyba wymyślić nic lepszego ^^
    Sama ostatnio nawiązywałam do serii, jak masz ochotę to zapraszam ;)
    http://mira-bell.blogspot.com/2015/03/always.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo