Naj, naj, naj 2015 roku - okładki

Książka potrafi cieszyć oko nie tylko wspaniałą treścią, ale i pięknym wyglądem. Często jednak robi się z tego mały paradoks, gdy cudowny wygląd ma za zadanie zakrycie wad treści, a przeciętna okładka staje się w moich oczach najpiękniejszą oraz najbardziej magnetyczną na świecie tylko dlatego, że jest częścią ukochanej książki.

Przed Wami mój subiektywny wybór najpiękniejszych okładek, z którymi zetknęłam się w zeszłym roku. Dotyczy to przede wszystkich przeczytanych w 2015 roku książek, ale również tych, które w tym czasie do mnie trafiły i czekają na swoją kolej na półce lub po prostu wpadły mi w oko.


Podobnie, jak Łza, tak i Wodospad mnie omotał swoim wyglądem. Nie jest to idealna okładka w swoich proporcjach - coś mi nie gra w twarzy tej dziewczyny, a jednak nie mogę się na nią napatrzeć. To jedna z najdziwniejszych książek, jakie czytałam w życiu, ale o tym przeczytacie wkrótce.
"Moriarty" wygrał mnie swoim pięknym kolorem! Swoje oddziaływanie ma też twarda okładka i subtelny, ciemnoniebieski wzór wody. Piękno w prostocie, acz intensywnej!
Cóż mogę powiedzieć... Uwielbiam lata dwudzieste!
Okładki serii Pretty Little Liars zawsze miały w sobie to coś. Proste, białe tło, a jednak ujmujące. "Zatrute" są po prostu piękne.
Okładka "Eleonori i Parka" nie mogłaby być prostsza, a jednak jest dla mnie absolutnie magiczna. Miękka, pastelowa barwa i ta treść. ♥
Okładki "Wszechświatów" są wyjątkowe. Takich detalów nie znajdziecie na żadnej innej okładce. Dlatego tak bardzo kocham pomysł zdejmowanej nakładki z tytułem i możliwością podziwiania tej przepięknej grafiki!
Taka ładna książka z zewnątrz i z przodu i z tyłu.
Okej, mi okładka "Miecz Lata" nie przypadła do gustu, ale wciąż jest jedną z najlepszych okładek, które ukazały się w zeszłym roku. Te kolory, detale, a na żywo to w ogóle powala!
Ta okładka tak bardzo pasuje do treści, że to aż onieśmiela. 

A oto parę okładek książek, które wyjątkowo wpadły mi w oczy, ale jeszcze nie w łapki!

A Wam jaka okładka się spodobała?

Sophie di Angelo

21 komentarzy:

  1. W pełni zgadzam się z Twoimi wyborami - mnie z wyżej wymienionych najbardziej urzekły Wszechświaty oraz PLL ;)
    A z tych niewymienionych niesamowicie przyciąga mnie okładka Piętnastu pierwszych żywotów Harry'ego Augusta, mogłabym w nią patrzeć i patrzeć.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne <3 Nie mogę wybrać jednej najpiękniejszej! Buziaki, Idalia :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te książki mają cudowne okładki, a do mnie chyba najbardziej przemawiają "Wszechświaty". Ich wydanie zachęca mnie do zapoznania się z treścią :)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo motywów baśniowych, sennych i balowych sukien ;>
    A mi chyba najbardziej podoba się "Moriarty" ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie podobają się bardzo okładki "Rywalek" (całej serii). Z przedstawionych przez Ciebie: "Wodospad", seria "Pretty Little Liars", "Wszechświaty" i wszystkie te magiczne. Ja zakochałam się ostatnio w "Szczygle". Miękka okładka, która okrywa tę wewnętrzną, równie cudną, twardą oprawę. I do tego książka. Cudowna. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne ♥

    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Miecz lata, Winter i The Trails of Apollo najładniejsze ;)
    be-my-dreamcatcher.blogspot.com
    Pozdrawiam,
    Maleficent

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne okładki wybrałaś. Najbardziej urzekły mnie: "Wszechświaty", "Their fractured light", "Wodospad" i cały cykl "Rywalki". Pozdrawiam serdecznie :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach, "Winter" - serce nadal mi pęka, że Saga Księżycowa ma nie zostać wydana do końca w Polsce. Modlę się, żeby jakieś wydawnictwo wydało ją od nowa (najlepiej z oryginalnymi okładkami).

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne okładki wybrałaś, Riordan i PLL nie zawodzą. ;) E&P, też zdecydowanie bardziej wolę tę książkę autorki. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cała seria Wszechświaty ma przepiękne okładki!

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  13. Co to za książka ta ostatnia Ricka Riordana? Jakaś nowość? Może zrobisz kolejna częsc NOWOSCI ZE SWIATA PERCY'EGO?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiedź :) I niedługo będzie kolejna część. Tak na początku lutego :)

      Usuń
  14. Ta na książka na końcu to jakaś nowość od Ricka? Hm, nie słyszałam o niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiedź nowej serii. :D Niedługo napiszę o niej więcej :)

      Usuń
  15. Piękne okładki :) przeczytałam pare z tych książek a po resztę chętnie sięgnę pozdrawiam
    http://wiktoriaczytarazemzwami.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. "Pretty little liars" ma - jak zawsze - prześliczne i subtelne okładki. Kocham je oglądać! Bardzo podoba mi się też okładka "Wodospadu".

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
  17. Wybrałaś naprawdę świetne okładki. Mi najnajbardziej podoba sie okładka "Made you up" ;) http://themessofbookie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo