Podsumowanie miesiąca + Zapowiedzi luty 2014 r.

Tegoroczny styczeń nie mógł być lepszym miesiącem! Dopiero skończyły się jedne ferii, a właśnie rozpoczęły mi się kolejne. :) Szkoła trwała więc tylko cztery tygodnie, a w międzyczasie rozpoczął się drugi semestr. Jestem jedną z najlepszych uczennic w klasie, z czego jestem baaardzo dumna i mam nadzieję to utrzymać aż do matury. Blog skończył drugi rok, a ja dziewiętnaście lat; moje ostatnie naście! Jakby tego było mało to jeszcze "Sherlock" po dwóch latach wrócił! :D Czy mogło być lepiej? Nie sądzę. ;)

Podsumowanie stycznia 2014
Przeczytane książki: 11 (pełna lista tutaj)
Liczba stron: 3869
Stron dziennie: 125
Dodane posty: 28
Recenzje: 14
Odwiedziny: +  18829 = 175 420
Nowi obserwatorzy: + 29 = 462
Kręgi: + 22 = 228
Nowe komentarze: + 385 = 7390
Najlepsza książkaZłodziejka książek - Markus Zusak
Najgorsza książka: ---

Wyzwania:
Z półki: 6
Czytam Fantastykę: 3

Plany na luty 2014:
Były wielkie plany na ferie, ale niestety już wiem, że nie wypalą. Wielka szkoda, ale mówi się trudno i płynie się dalej; mam więc wolny miesiąc i prawie zero egzemplarzy recenzenckich. Możecie spodziewać się niedługo recenzji "Rywalek", "Zagrożonych", "Poza czasem", "Badacza potworów", powieści podróżniczej "Chiny od góry do dołu" oraz "Przypływu"(jak tylko mi w końcu dojdzie). Przygotowałam sobie również osiem powieści z mojej biblioteczki, które mają poniżej trzystu stron, ponieważ obecnie nie mam jakoś ochoty na wielkie tomiska. Z recenzjami wreszcie wyszłam prawie na zero i jestem bardzo zadowolona, ponieważ wreszcie recenzuję bardziej na bieżąco.
Wybiorę się też na pewno kilka razy do kina. Już byłam na "American Hustle", a we wtorek wybieram się na "Złodziejkę książek", a niedługo potem na "Zniewolonego"(Benedict hihihi). Już się nie mogę doczekać!
Prywatnie siadam w czasie ferii do rysowania, szkicowania oraz malowania(zadania domowe na ferie, why not?), nauki angielskiego oraz wybieram się na targi uniwersytetów brytyjskich do Poznania pod koniec miesiąca. Wybiera się może również ktoś z Was?
A na blogu w tym miesiącu będzie się panoszył Doctor. Doctor Who?! Ten serial to moja nowa miłość absolutna i trafił na drugie miejsce w moim osobistym rankingu najlepszych seriali świata, więc w ciągu lutego sporo się dowiecie o tym niezwykłym bohaterze i jego przygodach i mam nadzieję, że dacie mu szansę! Już jutro więcej szczegółów!
...............................................................................................................................................
Rywalki – Kiera Cass
Premiera: 5 luty 2014 r.
Wydawca: Jaguar
Opis: Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Selekcja jest szansą ich życia. To dzięki niej mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Selekcji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza  Americą Singer.
Dla Americi Selekcja to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki,  America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić…

...............................................................................................................................................
Król uciekinier – Jennifer Nielsen
Premiera: 5 luty 2014 r.
Wydawca: Egmont
Opis: Drugi tom niezwykłej Trylogii władzy! Zaledwie chwilę temu Jaron zasiadł na tronie, a już zaczynają krążyć pogłoski o planowanym zamachu na króla. W dodatku najwyraźniej szykuje się wojna – piraci żądają zwrotu należących do nich kiedyś ziem, w przeciwnym razie napadną na Carthyę. Żeby uratować królestwo, Jaron będzie musiał je… opuścić. Ale czy będzie mógł do niego wrócić?

...............................................................................................................................................
C.J. Daugherty - Zagrożeni
Premiera: 5 luty
Wydawca: Otwarte
Opis: Akademia Cimmeria stała się dla Allie czymś więcej niż szkołą – była jej schronieniem. Jednak grupa ludzi powiązanych z rodziną dziewczyny próbuje zniszczyć wszystko to, co dla Allie ważne. Co gorsza, ktoś blisko związany z uczniami Cimmerii dopuścił się zdrady i wszystkich opanowuje paranoja. W obawie przed atakiem Nathaniela wybuchają wewnętrzne walki. Jednak to nie uderzenia z zewnątrz należy się obawiać. . .

...............................................................................................................................................
Janet Evanovich - Wystrzałowa dziewiątka
Premiera: 14 luty
Wydawca: Fabryka Słów
Opis: Książki Janet Evanovich są jak kolejne odcinki dobrego serialu - śmieszne, szybkie i wciągające. Każda kolejna to inna historia oraz nowe przygody Stephanie Plum, dziewczyny z Jersey, która pracuje jako łowca nagród. Stephanie Plum ma znacznie więcej szczęścia niż umiejętności, jednak zawsze wychodzi na swoje. Trzeba odzyskać kaucję związaną z wizą. Pewien Hindus miał trzymiesięczną wizę z pozwoleniem na pracę i poręczono, iż wyjedzie, gdy skończy mu się zezwolenie na pobyt w Stanach. Jednak, jak to w życiu Stephanie – łatwo nie będzie. Jej trop prowadzi do grupy zabójców – słowo „łowczyni” nabiera nowego znaczenia. Szczególnie w Vegas, w otoczeniu tysiąca sobowtórów Elvisa, Toma Jonesa i stringów King Konga!

...............................................................................................................................................
Licia Troisi - Królestwa Nashiry. Tom 2. Miecze buntowników
Premiera: 21 luty
Wydawca: Zielona Sowa
Opis: Kontynuacja przygód Talithy, córki hrabiego Królestwa Lata i losów Nashiry – mitycznego świata, któremu grozi zagłada. We wszystkich czterech królestwach Nashiry wybuchają bunty niewolników, których nie jest w stanie stłumić wojsko dowodzone przez ojca Talithy, okrutnego hrabiego Megassę. W tym czasie Talitha wraz z Saiphem, swoim niewolnikiem i zarazem przyjacielem, odnajduje mężczyznę o imieniu Verba, który wie, jak uchronić Nashirę przed zagładą. Ale Verba jest obojętny na los Nashiry i ucieka w kierunku nieznanych ziem, podczas gdy Talitha i Saiph walczą u boku buntowników w wojnie, która z dnia na dzień staje się coraz bardziej krwawa. Wkrótce Talitha będzie musiała dokonać niezwykle trudnego wyboru: szukać Verby czy walczyć u boku rebeliantów, stając w szranki ze swoją rasą i przeszłością. ROZPOCZYNA SIĘ WALKA O WOLNOŚĆ!
...............................................................................................................................................

Kilka słów do zapowiedzi; "Rywalki" czytałam i posiadam, ale w oryginale. :D Dzień przed premierą(czyli juz we wtorek) możecie się spodziewać recenzji, dodam jeszcze pozytywnej ostatecznie. :) "Zagrożonych" czytałam i jestem ZACHWYCONA. Zdecydowanie najlepszy tom serii(recenzja w premierę)! Czekam na "Króla uciekiniera", tym bardziej, że na podstawie pierwszej części mają robić film. :) Seria o Śliweczce to miłe oderwanie od rzeczywistości. Za to z pierwszego tomu "Królestw Nashiry" nie pamiętam prawie nic, ale Licię Troisi uwielbiam, więc z chęcią przeczytam kolejny tom serii.

Jak Wasz styczeń? Na jakie książki czekacie? Wzięliście już udział w moim, pierwszym konkursie z okazji rocznicy?

Sophie di Angelo

9 komentarzy:

  1. Wszędzie huczą o Sherlocku, a ja nawet jednego odcinka nie oglądałam... Może wreszcie czas się zabrać? :)
    Jestem ciekawa "Rywalek" - opis sporo obiecuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doctor Who drugi najlepszy serial po Sherlocku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak chwalą tę "Złodziejkę książek", że muszę chociaż obejrzeć film, a jeszcze lepiej - zapoznać się z książkową wersją ;) Gratuluję wyników, 11 książek to nie byle co ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też mogę zaliczyć styczeń jako udany miesiąc, nie tylko pod względem "jakości" przeczytanych książek:) Jestem bardzo zaintrygowana "Rywalkami" i "Królem uciekinierem" (nie wiedziałam, że będzie film, wow!), a że nie oglądałam Doktora Who, to chętnie co nieco o nim poczytam:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kujon.Nie, spoko, ja też mogłabym tak o sobie powiedzieć ;)
    Rywalki też przeczytałam w oryginale, jak jeszcze nie było nic wiadomo o polskiej premierze więc się tym za bardzo nie interesuję, ale jestem zachwycona, że zostawili oryginalną okładkę ^^
    I właśnie wszędzie naokoło słyszę o Doctor Who, ale nawet jednego odcinka nie obejrzałam...

    Uwaga, zmieniłam adres bloga: Marcepankowy Świat Książek to teraz zrecenzowana.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super podsumowanie :) Królestwa Nashiry muszę kupić tacie, on jest fanem serii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam planach kupić zagrożeni:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję wspaniałych wyników :) Jeżeli chodzi o zapowiedzi na luty, to najbardziej czekam na "Zagrożonych" i "Rywalki" (paczki już do mnie lecą :P); "Miecze buntowników" oraz "Patriotę"; "Po drugiej stronie cienia" oraz "Nomen omen" :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Sherlocka oglądałam, a za Doktora Who właśnie się wzięłam ;)
    Zaczęłam oglądać od 5 sezonu, czyli od momentu kiedy pojawił się 11 doktor :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo